NULL string(0) ""

Uchwała nr XVII/112/2012Rady Miejskiej w Lubniewicachz dnia 22 marca 2012w sprawie zwolnień z podatku od nieruchomości w ramach pomocy de minimisNa podstawie art.18 ust.2 pkt 8 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2001 r. Nr 142, poz.1591 tekst jednolity ze zmianami) w związku z art. 7 ust. 3 ustawy z dnia 12 stycznia 1991 r. o podatkach i opłatach lokalnych (Dz. U. z 2010 r. Nr 95, poz. 613 tekst jednolity ze zmianami) uchwala się, co następuje:

Uchwała nr XVII/112/2012
Rady Miejskiej w Lubniewicach
z dnia 22 marca 2012


w sprawie zwolnień z podatku od nieruchomości w ramach pomocy de minimis

Na podstawie art.18 ust.2 pkt 8 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2001 r. Nr 142, poz.1591 tekst jednolity ze zmianami) w związku z art. 7 ust. 3 ustawy z dnia 12 stycznia 1991 r. o podatkach i opłatach lokalnych (Dz. U. z 2010 r. Nr 95, poz. 613 tekst jednolity ze zmianami) uchwala się, co następuje:


§1.
1.Uchwałą niniejsza określa zasady zwolnienia z podatku, nieruchomości związanych z działalnością gospodarczą w ramach pomocy de minimis, przez którą należy rozumieć pomoc, której kwota przyznana podmiotowi gospodarczemu nie przekracza 200 000 EURO w dowolnie ustalonym okresie trzech lat podatkowych.
2. Zwolnienia z podatku od nieruchomości, o których mowa w niniejszej uchwale stanowią pomoc de minimis i są udzielane zgodnie z Rozporządzeniem Komisji (WE) Nr 1998/2006 z dnia 15 grudnia 2006 r. w sprawie stosowania art. 87 i 88 Traktatu do pomocy de mini mis (Dz. U. UE. L. 06.379.5 z dnia 28 grudnia 2006 r.).

§2.
Całkowita wartość pomocy de minimis przyzna podmiotowi gospodarczemu działającemu w sektorze transportu drogowego w okresie trzech lat kalendarzowych nie może przekroczyć kwoty 100 000 EURO. 

§3.
Zwalnia się z podatku, nieruchomości lub ich części związane z prowadzeniem działalności gospodarczej będące w posiadaniu podmiotu prowadzącego działalność gospodarczą pod warunkiem utworzenia nowych stałych miejsc pracy na warunkach określonych w niniejsze uchwale.

§4.
Przez nowo utworzone stałe miejsce pracy rozumie się przyrost netto liczby zatrudnionych osób (w przeliczeniu na pełne etaty) w stosunku do średniego zatrudnienia za okres 12 miesięcy poprzedzających dzień nabycia uprawnień do zwolnienia, a w przypadku, gdy okres prowadzenia działalności gospodarczej jest krótszy, za cały ten okres.

§5.
Zatrudnienie, o którym mowa w §4 musi być bezpośrednio związane z nieruchomością objętą zwolnieniem.

§6.
1. Przy ustaleniu poziomu zatrudnienia uwzględnia się tylko pracowników zatrudnionych na podstawie umowy o pracę.
2. Na nowo utworzonych stałych miejscach pracy mogą być zatrudnieni wyłącznie mieszkańcy Gminy Lubniewice. Pod pojęciem „mieszkańca Gminy Lubniewice” należy rozumieć osobę zameldowaną na stałe na terenie Gminy Lubniewice.

§7.
Zwolnienie, o którym mowa w §3 przysługuje maksymalnie na okres:
1. 12 miesięcy, pod warunkiem utworzenia od 3 do 10 nowych miejsc pracy,
2. 36 miesięcy, pod warunkiem utworzenia od 11 – 20 nowych miejsc pracy,
3. 60 miesięcy, pod warunkiem utworzenia powyżej 20bnowych miejsc pracy.

§8.
Zwolnienie, o którym mowa w §3 przysługuje pod warunkiem utrzymania poziomu zatrudnienia przez okres, za który podmiot korzysta ze zwolnienia lecz nie krótszy  niż 1 rok.

§9.
Okres zwolnienia z podatku od nieruchomości, o którym mowa w §7 pkt 1-3 liczy się od miesiąca następującego po miesiącu, w którym podmiot ubiegający się o pomoc złoży do organu podatkowego informację o nabyciu praw do zwolnienia.

§10.
1. Do informacji, o której mowa w §9 podmiot ubiegający się o pomoc publiczną, obowiązany jest dołączyć:
1) Kopie deklaracji ZUS dokumentujące stan zatrudnienia w okresie, o którym mowa w §4,
2) Oświadczenie o pomocy de minimis, uzyskanej w okresie bieżącego roku podatkowego oraz dwóch poprzedzających go lat podatkowych.
3) Informację o uzyskaniu każdej innej pomocy publicznej, jaką otrzymał w odniesieniu do tych samych kosztów kwalifikowanych, z którymi związana jest pomoc de minimis na podstawie przedmiotowej uchwały, bez względu na okres, którego pomoc ta dotyczy.
2.  Oświadczenie, o którym mowa w §10 ust. 1 pkt 2 oraz informację, o której mowa w § 10 ust. 1 pkt 3, obowiązany jest również przedłożyć podmiot korzystający ze zwolnienia na podstawie przepisów niniejszej uchwały, w terminie do 15 stycznia każdego roku.

§11.
Podmiot korzystający ze zwolnienia wynikającego z przepisów niniejszej uchwały obowiązany jest do składania kopii deklaracji ZUS w terminie do 15 stycznia, potwierdzających stan zatrudnienia wynikający z poprzednio złożonych deklaracji. Obowiązkowi temu podlega za cały okres korzystania ze zwolnienia z podatku.

§12.
W terminie określonym w § 11 podmiot korzystający ze zwolnienia winien dostarczyć organowi podatkowemu zaświadczenia o niezaleganiu z płatnościami wobec ZUS dotyczące zatrudnionych pracowników.

§13.
W przypadku niespełnienia warunków określonych niniejszą uchwałą następuje utrata uprawnień do zwolnienia z podatku od nieruchomości, a podmiot korzystający ze zwolnienia zobowiązany jest do zwrotu kwoty otrzymanej pomocy wraz z odsetkami za zwłokę.

§14.
O utracie praw do zwolnienia, podmiot korzystający ze zwolnienia obowiązany jest powiadomić organ podatkowy w terminie 14 dni od wystąpienia okoliczności powodujących utratę uprawnień.

§15.
Podmiot korzystający ze zwolnienia obowiązany jest do samodzielnego nadzorowania stopnia wykorzystania pułapu pomocy de minimis określonego w § 1 i § 2 uchwały. W przypadku, gdy pułap ten zostanie przekroczony, kwota pomocy uzyskanej ponad pułap podlega zwrotowi.

§16.
Zwolnienie określone przepisami niniejszej uchwały stosuje się wyłącznie w zakresie zasad udzielania pomocy de minimis, z uwzględnieniem wyłączeń określonych w artykule 1 Rozporządzenia Komisji (WE) Nr 1998/2006 z dnia 15 grudnia 2006 r. Do spraw nieuregulowanych niniejszą uchwałą stosuje się bezpośrednio przepisy Rozporządzenia .

§17.
Sprawy wszczęte, lecz nie zakończone przed dniem wejścia w życie niniejszej uchwały prowadzi się na podstawie jej przepisów.

§18.
Wykonanie uchwały powierza się Burmistrzowi Lubniewic.

§19.
Tracą moc:
1. Uchwała Nr XVI/136/2008 Rady Miejskiej w Lubniewicach z dnia 19 listopada 2008 r. w sprawie określenia warunków udzielenia pomocy de minimis dla przedsiębiorców w zakresie zwolnień w podatku od nieruchomości.
2. Uchwała Nr XVII/149/2008 Rady Miejskiej w Lubniewicach z dnia 30 grudnia 2008 r. zmieniająca uchwałę Rady Miejskiej w Lubniewicach w sprawie określenia warunków udzielania pomocy de minimis dla przedsiębiorców w zakresie zwolnień w podatku od nieruchomości.

§20.
Uchwała wchodzi w życie po upływie 14 dni od dnia ogłoszenia w Dzienniku Urzędowym Województwa Lubuskiego.
Uchwała opublikowana w Dzienniku Urzędowym Województwa Lubuskiego
Nr 2012.735 z dnia 2012-03-22

metryczka


Opublikował: Waldemar Gatzka (20 lutego 2018, 09:42:42)

Ostatnia zmiana: brak zmian
Liczba odsłon: 315