|
|||||||||||||
|
Rejestr zmian
2010-06-18 10:27 - modyfikacja zawartości strony `Regulamin Urzędu, strona 3` przez użytkownia id1: Waldemar Gatzka
wstecz 6. Organizowanie, w zakresie wskazanym przez Radę Miasta i Gminy, przeprowadzania konsultacji społecznej nad projektem rozstrzygnięć podanych konsultacji oraz podawanie wyników do wiadomości publicznej. 7. Wykonywanie zadań wynikających z ustawy o obywatelstwie R.P. oraz ustawy o zmianie imion i nazwisk. 8. Wykonywanie zdań wynikających z ustawy o ewidencji ludności i dowodach osobistych, a zwłaszcza: 1) prowadzenie gminnego zbioru meldunkowego, 2) przyjmowanie zgłoszeń meldunkowych, 3) nadzór nad przestrzeganiem dyscypliny meldunkowej i postępowaniem egzekucyjnym, 4) przechowywanie dokumentacji, 5) współdziałanie z CBA, WUS oraz Wojewódzkim Ośrodkiem Informatyki - Terenową Bazą Danych, 6) Wydawanie dowodów osobistych, 7) Prowadzenie rejestru wyborców. 8) Sprawdzanie i nadzór nad listami wyborczymi w sprawach wyborów i referendum. § 22. Do zakresu stanowiska ds. oświaty i wychowania należą: 1. Prowadzenie spraw związanych z organizacją konkursów na stanowisko dyrektorów szkół. 2. Analizowanie i przedstawianie opinii Zarządowi w sprawie projektów arkuszy organizacyjnych szkół przed ich zatwierdzeniem. 3. Prowadzenie spraw związanych z organizowaniem, nadzorowaniem i likwidacją placówek oświatowo - wychowawczych. 4. Prowadzenie spraw osobowych wynikających ze stosunku pracy dyrektorów placówek oświatowo-wychowawczych. 5. Przeprowadzanie całej procedury związanej z przeprowadzeniem oceny pracy dyrektorów placówek oświatowo-wychowawczych przez organ prowadzący. 6. Realizowanie zadań związanych z nadawaniem stopnia awansu zawodowego na nauczyciela mianowanego przez organ prowadzący. 7. Współpraca z organami nadzorującymi pod względem pedagogicznym i dydaktycznym. 8. Nadzór nad realizacją świadczeń wynikających z Karty Nauczyciela. 9. Wykonywanie innych zadań przypisanym Gminie względem placówek oświatowo - wychowawczych wynikających z ustawy "O systemie oświaty", "Karty Nauczyciela" i innych przepisów prawa oświatowego. § 23. Do zakresu stanowiska ds. inwestycji, budownictwa, zagospodarowania przestrzennego należy: 1) Wykonywanie zadań z zakresu gospodarki komunalnej i inwestycji, a w szczególności: a) przygotowywanie i prowadzenie inwestycji gminnych, b) prowadzenie dokumentacji technicznej inwestycji gminnych oraz dokumentacji z przetargów organizowanych w trybie ustawy o zamówieniach publicznych – prowadzenie centralnego rejestru umów i zleceń, c) nadzór nad miejscami pamięci narodowej, d) utrzymanie gminnych obiektów użyteczności publicznej w ścisłej współpracy z kierownikami jednostek organizacyjnych gminy, e) prowadzenie książki obiektów budowlanych, 2) Wykonywanie zadań z zakresu gospodarki przestrzennej, a w szczególności: a) przygotowywanie materiałów do studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego gminy, b) przygotowywanie materiałów niezbędnych do sporządzania projektów planów zagospodarowania przestrzennego, c) koordynowanie i obsługa działań związanych z uzgodnieniami projektu planu oraz wprowadzeniem ewentualnie zadań rządowych do miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego, d) wydawanie wypisów i wyrysów miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego, e) prowadzenie i aktualizacja rejestru miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego, f) prowadzenie spraw związanych z oceną zmian w zagospodarowaniu przestrzennym, g) wydawanie decyzji o warunkach zabudowy i zagospodarowania terenu, h) prowadzenie rejestru wydanych decyzji, i) wykonywanie zadań wynikających z ustawy o gospodarce nieruchomościami w odniesieniu do spraw mających związek z ustaleniami miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego, j) wykonywanie zadań wynikających z ustawy "Prawo ochrony środowiska", 3) Wykonywanie zadań wynikających z ustawy "Prawo energetyczne", a w szczególności: a) planowanie i organizacja zaopatrzenia w ciepło na obszarze gminy, b) planowanie i organizacja oświetlenia miejsc publicznych. 4) Prowadzenie spraw nazewnictwa ulic i placów. 5) Przygotowanie gminnych inwestycji (kosztorysy, założenia do projektu, rozliczanie robót). § 24. Do zakresu stanowiska ds. obsługi sekretariatu należy w szczególności: 1. Obsługa kancelaryjna Urzędu w zakresie przyjmowania i wysyłania korespondencji. 2. Obsługa organizacyjno-techniczna przyjęć interesantów przez Burmistrza i Sekretarza. 3. Prowadzenie ewidencji aktów prawnych władz centralnych i zarządzeń (okólników) Burmistrza Gminy. 4. Prowadzenie centralnej ewidencji skarg, wniosków i listów obywateli oraz przekazywanie ich do załatwienia, kontrola terminów realizacji i udzielania odpowiedzi, sporządzanie okresowych sprawozdań ze sposobu załatwienia. 5. Kompletowanie protokołów z kontroli zewnętrznej oraz kontrola stanu realizacji zadań wynikających z zaleceń pokontrolnych. 6. Załatwianie spraw związanych z wykonywaniem przez Burmistrza funkcji reprezentacyjnych. 7. Prowadzenie listy obecności i książki wyjść pracowników w godzinach pracy oraz rejestru delegacji służbowych. 8. Obsługa techniczno-biurowa narad i zebrań organizowanych przez Burmistrza. 9. Prowadzenie biblioteki zakładowej. § 25. Do zakresu stanowiska ds. obsługi prawnej należy: 1. Udzielanie pomocy w opracowywaniu projektów przepisów gminnych zwłaszcza uchwał Zarządu i Rady Gminy. 2. Udostępnienie przepisów prawnych i informowanie o zmianach przepisów realizowanych. 3. Informowanie o uchybieniach w zakresie przestrzegania prawa przez Urząd, Zarząd lub Radę Gminy. 4. Udzielanie porad prawnych i opinii pracownikom Urzędu w przypadku zgłoszenia wątpliwości. 5. Opiniowanie: 1) projektów uchwał Zarządu i Rady Miasta i Gminy oraz zarządzeń Burmistrza, 2) spraw szczególnie skomplikowanych, 3) zawarcia umowy długoterminowej, nietypowej lub dotyczącej przedmiotu znacznej wartości. 4) rozwiązywanie z pracownikiem stosunku pracy bez wypowiedzenia, 5) odmowy uznania zgłoszonych roszczeń, 6) spraw związanych z postępowaniem przed organami orzekającymi, 7) zawarcia umowy w sprawach majątkowych, 8) umorzenia wierzytelności, 9) zastępstwo procesowe przed sądem w sprawach dotyczących Urzędu, Zarządu i Rady Miasta i Gminy. 10) wykonywanie innych zadań należących ustawowo do obowiązków radców prawnych. Rozdział IV Organizacja działalności kontrolnej Urzędu § 26. Burmistrz sprawuje ogólne kierownictwo i nadzór nad wszystkimi zatrudnionymi pracownikami Urzędu. § 27. 1. System nadzoru obejmuje kontrolę funkcjonalną. Kontrolę wewnętrzną w Urzędzie sprawuje Burmistrz, Sekretarz, Skarbnik. 2. Kontrola może dotyczyć całości spraw prowadzonych przez pracownika samorządowego, względnie określonych spraw. § 28. 1. Sekretarz uprawniony jest do kontrolowania w zakresie: 1) organizacji pracy, przestrzegania regulaminu i dyscypliny pracy, 2) bezpieczeństwa i higieny pracy, 3) załatwiania skarg i wniosków, przestrzegania KPA. 2. Skarbnik uprawniony jest do kontrolowania służb w zakresie kontroli finansowej i przestrzegania ustawy o zamówieniach publicznych. § 29. 1. Z każdorazowo przeprowadzonej kontroli stanowiska pracy kontrolujący sporządza protokół. Protokół winien zawierać następujące kwestie: 1) data przeprowadzonej kontroli, 2) dane dotyczące kontrolującego, 3) dane dotyczące kontrolowanego, 4) zakres kontroli, 5) wnioski z przeprowadzonej kontroli, 6) podpis kontrolującego, 7) podpis kontrolowanego. Protokół winien być sporządzony w trzech jednobrzmiących egzemplarzach, z których jeden pozostaje na kontrolowanym stanowisku, jeden przekazuje się kierownikowi zakładu, a jeden pozostaje w aktach kontrolującego. Rozdział V Zasady opracowywania aktów prawnych § 30. 1. Projekty uchwał Rady Miasta i Gminy, uchwał Zarządu oraz zarządzeń Burmistrza wraz z uzasadnieniem opracowują komórki organizacyjne, w których zakresie leży regulowane zagadnienie. Jeżeli regulowane zagadnienie leży w kompetencji kilku komórek organizacyjnych, projekt aktu prawnego opracowuje komórka wyznaczona przez Sekretarza. 2. Projekty aktów prawnych podlegają opiniowaniu pod względem redakcyjnym i prawnym przez radcę prawnego. 3. Stanowisko ds. obsługi organów gminy prowadzi wykaz obowiązujących aktów prawa miejscowego. § 31. 1. Po uzyskaniu opinii radcy prawnego projekty uchwał kierowane są do Zarządu, a w przypadku projektów uchwał Rady Miasta i Gminy - po ocenie Zarządu - kierowane mogą być do zaopiniowania przez określone komisje Rady Gminy. 2. Uchwały Zarządu i Rady Gminy przekazywane są ze stanowiska ds. obsługi organów gminy do właściwych stanowisk pracy (referatu) w celu ich realizacji. 3. Potwierdzenie odbioru uchwały odbywa się poprzez pokwitowanie w rejestrze uchwał przez dane stanowisko (kierownika referatu). § 32. 1. Za realizację uchwał odpowiedzialne są stanowiska pracy, kierownik referatu, których merytorycznie sprawa dotyczy. 2. Jeżeli z treści uchwały wynika, że ma być złożone sprawozdanie, realizacja tego obowiązku spoczywa na danym stanowisku (kierowniku referatu). Rozdział VI Zasady załatwiania spraw administracyjnych, organizacja przyjmowania, rozpatrywania skarg i wniosków § 33. 1. Indywidualne sprawy obywateli załatwiane są w terminie i na zasadach określonych Kodeksem Postępowania Administracyjnego, a w przypadku spraw podatkowych wg Ordynacji Podatkowej. 2. Pracownicy Urzędu zobowiązani są do sprawnego i rzetelnego załatwiania spraw obywateli kierując się przepisami prawa i słusznym interesom stron. 3. Odpowiedzialność za terminowe, wnikliwe, rzetelne i zgodnie z prawem załatwianie spraw ponoszą pracownicy, zgodnie z zakresem czynności. 4. Sprawy wniesione przez obywateli do Urzędu rejestrowane są przez pracowników w spisach spraw (w niektórych przypadkach w rejestrach), na zasadach określonych instrukcją kancelaryjną. § 34. 1. Zasady rozpatrywania i załatwiania skarg i wniosków określa Kodeks Postępowania Administracyjnego. 2. Centralny rejestr skarg i wniosków prowadzi stanowisko ds. kadrowych. § 35. 1. Pracownicy obsługujący interesantów zobowiązani są do w szczególności do: 1) udzielania informacji niezbędnych dla załatwienia sprawy i wyjaśnienia treści obowiązujących przepisów, 2) rozstrzygnięcia sprawy, w miarę możliwości niezwłocznie, 3) informowania zainteresowanych o stanie załatwienia sprawy, 4) powiadomienia na piśmie o przedłużeniu terminu załatwienia sprawy i przyczynach uzasadniających zwłokę, 5) informowania o przysługujących środkach odwoławczych lub środkach zaskarżenia wydanych rozstrzygnięć, 2. Interesanci winni uzyskać informację odpowiednio w formie pisemnej, ustnej lub telefonicznej, stosownie do formy zgłoszenia. § 36. Organizację i porządek w procesie pracy Urzędu oraz związane z tym prawa i obowiązki pracodawcy i pracowników określa Regulamin Pracy Urzędu wprowadzony zarządzeniem Burmistrza na podstawie Kodeksu Pracy. Rozdział VII Postanowienia końcowe § 37. 1. Szczegółowe zadania na poszczególne stanowiska pracy określają zakresy czynności pracowników. 2. Pracownicy, których zakres obowiązków ulegnie zmianie, zobowiązani są do sporządzenia protokołu zdawczo - odbiorczego prowadzonych spraw. 3. Schemat organizacyjny Urzędu stanowi załącznik do niniejszego regulaminu. ZAŁĄCZNIK Nr 1
|
|||||||||||||
|
projekt i hosting: INTERmedi@
|
||||||||||||