16 stycznia 2012
Biuletyn Informacji Publicznej
obsługa
redakcja
do pobrania
prawo
szukaj
statystyki
rejestr zmian
administracja
herb Urząd Miejski w Lubniewicach
69-210 Lubniewice, ul. Jana Pawła II 51
tel. +48 0957557052, 957558180, fax +48 957558186, 957557599
e-mail: urzad@lubniewice.pl, http: www.lubniewice.pl
 
 
Rejestr zmian

drukuj wyślij
 
2010-06-18 10:27 - modyfikacja zawartości strony `Regulamin Urzędu, strona 3` przez użytkownia id1: Waldemar Gatzka
wstecz

6. Organizowanie, w zakresie wskazanym przez Radę Miasta i Gminy, przeprowadzania konsultacji społecznej nad projektem rozstrzygnięć podanych konsultacji oraz podawanie wyników do wiadomości publicznej.

7. Wykonywanie zadań wynikających z ustawy o obywatelstwie R.P. oraz ustawy o zmianie imion i nazwisk.

8. Wykonywanie zdań wynikających z ustawy o ewidencji ludności i dowodach osobistych, a zwłaszcza:

  1)  prowadzenie gminnego zbioru meldunkowego,

  2)  przyjmowanie zgłoszeń meldunkowych,

  3)  nadzór nad przestrzeganiem dyscypliny meldunkowej i postępowaniem egzekucyjnym,

  4)  przechowywanie dokumentacji,

  5)  współdziałanie z CBA, WUS oraz Wojewódzkim Ośrodkiem Informatyki - Terenową Bazą Danych,

  6)  Wydawanie dowodów osobistych,

  7)  Prowadzenie rejestru wyborców.

  8)  Sprawdzanie i nadzór nad listami wyborczymi w sprawach wyborów i referendum.

§ 22. Do zakresu stanowiska ds. oświaty i wychowania należą:

  1.  Prowadzenie spraw związanych z organizacją konkursów na stanowisko dyrektorów szkół.

  2.  Analizowanie i przedstawianie opinii Zarządowi w sprawie projektów arkuszy organizacyjnych szkół przed ich zatwierdzeniem.

  3.  Prowadzenie spraw związanych z organizowaniem, nadzorowaniem i likwidacją placówek oświatowo - wychowawczych.

  4.  Prowadzenie spraw osobowych wynikających ze stosunku pracy dyrektorów placówek oświatowo-wychowawczych.

  5.  Przeprowadzanie całej procedury związanej z przeprowadzeniem oceny pracy dyrektorów placówek oświatowo-wychowawczych przez organ prowadzący.

  6.  Realizowanie zadań związanych z nadawaniem stopnia awansu zawodowego na nauczyciela mianowanego przez organ prowadzący.

  7.  Współpraca z organami nadzorującymi pod względem pedagogicznym i dydaktycznym.

  8.  Nadzór nad realizacją świadczeń wynikających z Karty Nauczyciela.

  9.  Wykonywanie innych zadań przypisanym Gminie względem placówek oświatowo - wychowawczych wynikających z ustawy "O systemie oświaty", "Karty Nauczyciela" i innych przepisów prawa oświatowego.

§ 23. Do zakresu stanowiska ds. inwestycji, budownictwa, zagospodarowania przestrzennego należy:

  1)  Wykonywanie zadań z zakresu gospodarki komunalnej i inwestycji, a w szczególności:

a)  przygotowywanie i prowadzenie inwestycji gminnych,

b)  prowadzenie dokumentacji technicznej inwestycji gminnych oraz dokumentacji z przetargów organizowanych w trybie ustawy o zamówieniach publicznych

  prowadzenie centralnego rejestru umów i zleceń,

c)  nadzór nad miejscami pamięci narodowej,

d)  utrzymanie gminnych obiektów użyteczności publicznej w ścisłej współpracy z kierownikami jednostek organizacyjnych gminy,

e)  prowadzenie książki obiektów budowlanych,

  2)  Wykonywanie zadań z zakresu gospodarki przestrzennej, a w szczególności:

a)  przygotowywanie materiałów do studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego gminy,

b)  przygotowywanie materiałów niezbędnych do sporządzania projektów planów zagospodarowania przestrzennego,

c)  koordynowanie i obsługa działań związanych z uzgodnieniami projektu planu oraz wprowadzeniem ewentualnie zadań rządowych do miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego,

d)  wydawanie wypisów i wyrysów miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego,

e)  prowadzenie i aktualizacja rejestru miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego,

f)   prowadzenie spraw związanych z oceną zmian w zagospodarowaniu przestrzennym,

g)  wydawanie decyzji o warunkach zabudowy i zagospodarowania terenu,

h)  prowadzenie rejestru wydanych decyzji,

i)   wykonywanie zadań wynikających z ustawy o gospodarce nieruchomościami w odniesieniu do spraw mających związek z ustaleniami miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego,

j)   wykonywanie zadań wynikających z ustawy "Prawo ochrony środowiska",

  3)  Wykonywanie zadań wynikających z ustawy "Prawo energetyczne", a w szczególności:

a)  planowanie i organizacja zaopatrzenia w ciepło na obszarze gminy,

b)  planowanie i organizacja oświetlenia miejsc publicznych.

  4)  Prowadzenie spraw nazewnictwa ulic i placów.

  5)  Przygotowanie gminnych inwestycji (kosztorysy, założenia do projektu, rozliczanie robót).

§ 24. Do zakresu stanowiska ds. obsługi sekretariatu należy w szczególności:

  1.  Obsługa kancelaryjna Urzędu w zakresie przyjmowania i wysyłania korespondencji.

  2.  Obsługa organizacyjno-techniczna przyjęć interesantów przez Burmistrza i Sekretarza.

  3.  Prowadzenie ewidencji aktów prawnych władz centralnych i zarządzeń (okólników) Burmistrza Gminy.

  4.  Prowadzenie centralnej ewidencji skarg, wniosków i listów obywateli oraz przekazywanie ich do załatwienia, kontrola terminów realizacji i udzielania odpowiedzi, sporządzanie okresowych sprawozdań ze sposobu załatwienia.

  5.  Kompletowanie protokołów z kontroli zewnętrznej oraz kontrola stanu realizacji zadań wynikających z zaleceń pokontrolnych.

  6.  Załatwianie spraw związanych z wykonywaniem przez Burmistrza funkcji reprezentacyjnych.

  7.  Prowadzenie listy obecności i książki wyjść pracowników w godzinach pracy oraz rejestru delegacji służbowych.

  8.  Obsługa techniczno-biurowa narad i zebrań organizowanych przez Burmistrza.

  9.  Prowadzenie biblioteki zakładowej.

§ 25. Do zakresu stanowiska ds. obsługi prawnej należy:

1. Udzielanie pomocy w opracowywaniu projektów przepisów gminnych zwłaszcza uchwał Zarządu i Rady Gminy.

2. Udostępnienie przepisów prawnych i informowanie o zmianach przepisów realizowanych.

3. Informowanie o uchybieniach w zakresie przestrzegania prawa przez Urząd, Zarząd lub Radę Gminy.

4. Udzielanie porad prawnych i opinii pracownikom Urzędu w przypadku zgłoszenia wątpliwości.

5. Opiniowanie:

  1)  projektów uchwał Zarządu i Rady Miasta i Gminy oraz zarządzeń Burmistrza,

  2)  spraw szczególnie skomplikowanych,

  3)  zawarcia umowy długoterminowej, nietypowej lub dotyczącej przedmiotu znacznej wartości.

  4)  rozwiązywanie z pracownikiem stosunku pracy bez wypowiedzenia,

  5)  odmowy uznania zgłoszonych roszczeń,

  6)  spraw związanych z postępowaniem przed organami orzekającymi,

  7)  zawarcia umowy w sprawach majątkowych,

  8)  umorzenia wierzytelności,

  9)  zastępstwo procesowe przed sądem w sprawach dotyczących Urzędu, Zarządu i Rady Miasta i Gminy.

10)  wykonywanie innych zadań należących ustawowo do obowiązków radców prawnych.

Rozdział IV

Organizacja działalności kontrolnej Urzędu

§ 26. Burmistrz sprawuje ogólne kierownictwo i nadzór nad wszystkimi zatrudnionymi pracownikami Urzędu.

§ 27. 1. System nadzoru obejmuje kontrolę funkcjonalną. Kontrolę wewnętrzną w Urzędzie sprawuje Burmistrz, Sekretarz, Skarbnik.

2. Kontrola może dotyczyć całości spraw prowadzonych przez pracownika samorządowego, względnie określonych spraw.

§ 28. 1. Sekretarz uprawniony jest do kontrolowania w zakresie:

  1)  organizacji pracy, przestrzegania regulaminu i dyscypliny pracy,

  2)  bezpieczeństwa i higieny pracy,

  3)  załatwiania skarg i wniosków, przestrzegania KPA.

2. Skarbnik uprawniony jest do kontrolowania służb w zakresie kontroli finansowej i przestrzegania ustawy o zamówieniach publicznych.

§ 29. 1. Z każdorazowo przeprowadzonej kontroli stanowiska pracy kontrolujący sporządza protokół.

Protokół winien zawierać następujące kwestie:

  1)  data przeprowadzonej kontroli,

  2)  dane dotyczące kontrolującego,

  3)  dane dotyczące kontrolowanego,

  4)  zakres kontroli,

  5)  wnioski z przeprowadzonej kontroli,

  6)  podpis kontrolującego,

  7)  podpis kontrolowanego.

Protokół winien być sporządzony w trzech jednobrzmiących egzemplarzach, z których jeden pozostaje na kontrolowanym stanowisku, jeden przekazuje się kierownikowi zakładu, a jeden pozostaje w aktach kontrolującego.

Rozdział V

Zasady opracowywania aktów prawnych

§ 30. 1. Projekty uchwał Rady Miasta i Gminy, uchwał Zarządu oraz zarządzeń Burmistrza wraz z uzasadnieniem opracowują komórki organizacyjne, w których zakresie leży regulowane zagadnienie. Jeżeli regulowane zagadnienie leży w kompetencji kilku komórek organizacyjnych, projekt aktu prawnego opracowuje komórka wyznaczona przez Sekretarza.

2. Projekty aktów prawnych podlegają opiniowaniu pod względem redakcyjnym i prawnym przez radcę prawnego.

3. Stanowisko ds. obsługi organów gminy prowadzi wykaz obowiązujących aktów prawa miejscowego.

§ 31. 1. Po uzyskaniu opinii radcy prawnego projekty uchwał kierowane są do Zarządu, a w przypadku projektów uchwał Rady Miasta i Gminy - po ocenie Zarządu - kierowane mogą być do zaopiniowania przez określone komisje Rady Gminy.

2. Uchwały Zarządu i Rady Gminy przekazywane są ze stanowiska ds. obsługi organów gminy do właściwych stanowisk pracy (referatu) w celu ich realizacji.

3. Potwierdzenie odbioru uchwały odbywa się poprzez pokwitowanie w rejestrze uchwał przez dane stanowisko (kierownika referatu).

§ 32. 1. Za realizację uchwał odpowiedzialne są stanowiska pracy, kierownik referatu, których merytorycznie sprawa dotyczy.

2. Jeżeli z treści uchwały wynika, że ma być złożone sprawozdanie, realizacja tego obowiązku spoczywa na danym stanowisku (kierowniku referatu).

Rozdział VI

Zasady załatwiania spraw administracyjnych, organizacja przyjmowania, rozpatrywania skarg i wniosków

§ 33. 1. Indywidualne sprawy obywateli załatwiane są w terminie i na zasadach określonych Kodeksem Postępowania Administracyjnego, a w przypadku spraw podatkowych wg Ordynacji Podatkowej.

2. Pracownicy Urzędu zobowiązani są do sprawnego i rzetelnego załatwiania spraw obywateli kierując się przepisami prawa i słusznym interesom stron.

3. Odpowiedzialność za terminowe, wnikliwe, rzetelne i zgodnie z prawem załatwianie spraw ponoszą pracownicy, zgodnie z zakresem czynności.

4. Sprawy wniesione przez obywateli do Urzędu rejestrowane są przez pracowników w spisach spraw (w niektórych przypadkach w rejestrach), na zasadach określonych instrukcją kancelaryjną.

§ 34. 1. Zasady rozpatrywania i załatwiania skarg i wniosków określa Kodeks Postępowania Administracyjnego.

2. Centralny rejestr skarg i wniosków prowadzi stanowisko ds. kadrowych.

§ 35. 1. Pracownicy obsługujący interesantów zobowiązani są do w szczególności do:

  1)  udzielania informacji niezbędnych dla załatwienia sprawy i wyjaśnienia treści obowiązujących przepisów,

  2)  rozstrzygnięcia sprawy, w miarę możliwości niezwłocznie,

  3)  informowania zainteresowanych o stanie załatwienia sprawy,

  4)  powiadomienia na piśmie o przedłużeniu terminu załatwienia sprawy i przyczynach uzasadniających zwłokę,

  5)  informowania o przysługujących środkach odwoławczych lub środkach zaskarżenia wydanych rozstrzygnięć,

2. Interesanci winni uzyskać informację odpowiednio w formie pisemnej, ustnej lub telefonicznej, stosownie do formy zgłoszenia.

§ 36. Organizację i porządek w procesie pracy Urzędu oraz związane z tym prawa i obowiązki pracodawcy i pracowników określa Regulamin Pracy Urzędu wprowadzony zarządzeniem Burmistrza na podstawie Kodeksu Pracy.

Rozdział VII

Postanowienia końcowe

§ 37. 1. Szczegółowe zadania na poszczególne stanowiska pracy określają zakresy czynności pracowników.

2. Pracownicy, których zakres obowiązków ulegnie zmianie, zobowiązani są do sporządzenia protokołu zdawczo - odbiorczego prowadzonych spraw.

3. Schemat organizacyjny Urzędu stanowi załącznik do niniejszego regulaminu.

ZAŁĄCZNIK Nr 1

 

  Poprawny HTML 4.01 Transitional Poprawny arkusz CSS Poprawne kodowanie UTF-8
projekt i hosting: INTERmedi@