|
|||||||||||||
|
Rejestr zmian
2009-04-06 09:53 - modyfikacja zawartości strony `Protokół z przebiegu XVIII zwyczajnej sesji Rady Miejskiej w Lubniewicach z dnia 28 stycznia 2009 r.` przez użytkownia id1: Waldemar Gatzka
wstecz
Protokół z przebiegu XVIII zwyczajnej Sesji Rady Miejskiej w Lubniewicach dnia 28 stycznia 2009r. Ustawowy skład Rady 15 radnych, obecnych na sesji było 15 radnych. Radny Stein Henryk spóźniony Lista obecności Radnych i zaproszonych gości w załączeniu do protokołu. Przewodniczący Rady otworzył obrady o godz. 13,00 wypowiadając sława „ otwieram XVIII zwyczajną sesję Rady Miejskiej w Lubniewicach „. Stwierdził, że na stan 15 radnych, obecnych jest 14 radnych, wobec czego rada może obradować i podejmować prawomocne uchwały. Następnie przywitał wszystkich radnych, mieszkańców oraz zaproszonych gości-lista obecności w załączeniu do protokołu. Porządek obrad sesji wszyscy otrzymali, zaproponował wprowadzenie dodatkowych punktów dotyczących: 1 Sprawozdanie komisji rewizyjnej z działalności za 2008 r. za wprowadzeniem punktu głosowało - 14 radnych/ wszyscy obecni/ 2 Projekt uchwały w sprawie zmian budżetu za wprowadzeniem punktu dot. zmian w budżecie głosowali wszyscy radni / 14 radnych/ 3. Projekt uchwały dotyczący uchylenia uchwały nr XXXII/249/2006 w sprawie upoważnienia Przewodniczącego Rady Miejskiej do wykonywania czynności z zakresu prawa pracy wobec Burmistrza Lubniewic za wprowadzeniem głosowało -14 radnych / wszyscy obecni/ 4. Projekt uchwały w sprawie udzielenia bonifikaty przy sprzedaży lokalu mieszkalnego za wprowadzeniem projektu uchwały głosowało 14 radnych / wszyscy obecni/ Następnie zapytał czy są uwagi do protokołu z ostatniej sesji Wobec braku uwag , poddał pod głosowanie protokół z XVII sesji za przyjęciem protokołu z ostatniej sesji głosowało – 14 radnych przeciw -nie było wstrzymało się od głosowania - nie było Protokół został przyjęty jednomyślnie . Odnośnie pkt. 2 porządku obrad – Informacja Burmistrza o podjętych decyzjach między sesjami Pan Burmistrz –Ostatnia sesja była miesiąc temu, przez tydzień czasu byłem wyłączony ponieważ chorowałem na grypę, dlatego nie będzie punktów tak wiele. -Budynek po RBM w Świerczowie jest w trakcie możliwej realizacji do sprzedania, był kupiec firma niemiecka, z panem Kamfonikiem oglądaliśmy, trzeba mieć nadzieję, że to w niedługim czasie ruszy i dojdzie do realizacji, komornik ma prawo już sprzedać, sąd wydał taką decyzję. -Agencja Nieruchomości Rolnej Skarbu Państwa jest to agencja obracająca ziemią i nieruchomościami, które są na terenie województwa lubuskiego. W Świerczowie chcieliśmy przejąć od agencji budynek po biurowcu suszarni pasz, początkowo była decyzja na tak, później na nie, pięciokrotnie ogłaszany przetarg przez agencję całości tej nieruchomości nie doszedł do skutku, za 570 tyś zł nie ma nabywców, wystąpiliśmy do agencji ponownie o przekazanie nieodpłatnie dla gminy biurowca, garaży na zrobienie tam sześciu mieszkań socjalnych. Wcześniej był Sekretarz, dziś ja byłem u dyrektora i od półtora miesiąca nie ma jeszcze decyzji, uzgodniliśmy że w poniedziałek będzie konkretna decyzja. Jeśli decyzja będzie na nie, to będę prosił wszystkich państwa o jednoznaczne stanowisko, że w gminie Lubniewice mieszkania socjalne są potrzebne głównie dla byłych pracowników pgr-u. - Lubuski Regionalny Program Operacyjny w dalszym ciągu nie ruszył są to pieniądze z unii europejskiej od trzech lat stoi to w miejscu, było spotkanie w urzędzie miejskim w Gorzowie na temat LRPO i jest duże zaniepokojenie gmin, ale niestety w dalszym ciągu pieniądze są zawieszone -Euroregion PRa-Europa Wiadrina – jest euroregion, pieniędzy żadnych, także te pieniądze nawet nie duże są zawieszone w próżni - Staramy się o 10 pracowników do robót publicznych i interwencyjnych z Urzędu Pracy i na to prawdopodobnie pieniądze będą, więcej jak w zeszłym roku. Chcemy zrobić tak aby w każdej miejscowości był jeden pracownik z przeznaczeniem do sprzątania, do robót typowo gospodarczych danej miejscowości, podporządkowany sołtysowi względnie osobie odpowiedzialnej w danej miejscowości, która będzie wyznaczała, że dziś ma zrobić to i to, takie jest nasze założenie. -Rzeczoznawca- działki Pana Cichego jadąc do Sulęcina po prawej stronie tam gdzie miało być przetwórstwo owocowo-warzywne, proces sądowy jest w dalszym ciągu prowadzony, w lutym następna rozprawa, wczoraj był rzeczoznawca nie wiemy dlaczego. - Spotkanie kombatantów sprawozdawczo-wyborcze w Lubniewicach i w Glisnie, w dalszym ciągu prezesem jest pan Grzeskowiak -Są przygotowane przetargi na drogę gminną w Glisnie i na sprzedaż mieszkań w Glisnie, cena za metr kwadratowy jest 2 tys zł za m2 . 6 lutego będzie przetarg na drogę powiatową w Glisnie W trakcie przygotowania jest przetarg na drogę Strzelecką, Ogrodową i dwa zjazdy Przygotowanie prac związanych z wymianą rury azbestowej w Glisnie, wspomniałem już na komisjach że ostatnia rura w Glisnie azbestowa tam będzie jeszcze jeden mały odcinek ale przed położeniem nowej nawierzchni rura azbestowa będzie wymieniona. Złożyłem propozycję Kier. ZGK żeby to zrobili pracownicy i myślę, że kierownik tą propozycje przyjmie -Były dwa spotkania opłatkowe jedno w Glisnie, pełna sala ludzi, występy, bardzo uroczyście i drugie w Jarnatowie także sympatyczne, wiem to z opowiadań. - Spotkanie z wojewodą dotyczące lasów państwowych i wód na terenie naszej gminy, jest już konkretny termin 4 lutego myślę, że od tego spotkania Wojewoda nie wywinie się, są już powiadomieni Dyrektorzy Lasów Państwowych z Zielonej Gry i ze Szczecina i na następnej sesji będę mógł powiedzieć jakie i czy w ogóle zapadły decyzje, przebieg spotkania zrelacjonuję. - Przesłuchania w policji Sulęcińskiej dot. budynku OPS , od 5- ciu lat Pan Bogdan Sobko składa regularnie doniesienia do prokuratora, na policję, do wojewody o nielegalności tego budynku, o jakiś zatargach, nie bardzo wiem jeszcze o czym, składałem zeznania na policji i Pan Kamfonik, wcześniej sekretarz składał zeznania, myślę że to już będzie koniec przesłuchań i kłopotów z domem pomocy społecznej. - W trakcie przygotowywania jest konkurs na dyrektora Domu Kultury i wstępne prace organizacyjne, na jakiej zasadzie dom kultury będzie funkcjonował, -W dalszym ciągu trwają prace w stacji uzdatniania wody wstępnie zostały wymienione wszystkie rury w środku, które wyglądały tak jak na zdjęciach przedstawiałem na ostatniej sesji, na dole były jeszcze w gorszym stanie, prześwit w niektórych rurach był ok. centymetra a powinien być 160 cm przekroju, także nic dziwnego że były kłopoty z przesyłem wody. Miesiąc temu zostały uruchomione utleniacze wody, czekamy jeszcze na dwie pompy przesyłowe w kierunku Trzciniec już są zamówione i będzie półautomatyka, taka skrzynka sterująca, która będzie regulowała samoczynnie oczyszczaniem wody, która z dwóch pomp będzie pracowała, to będzie przedsionek pełnej nowoczesności, - Po Lubniewicach krążą informacje, że gmina jest przeciwna wejściu na terenem gminy Lubniewice stomatologa. Jest to nieprawda. Pani młoda stomatolog była dwa miesiące temu ze swoim mężem, przyjechali gdzieś z Polski, chce w Bledzewie otworzyć zakład stomatologiczny, chcą także otworzyć zakład stomatologiczny w Lubniewicach i w Lubniewicach również chce mieszkać. Po dzień dzisiejszy można jeszcze wejść do gabinetu stomatologicznego gdzie pracował pan Joczyn. Pani nie zdecydowała się na to, chce żebyśmy przygotowali jako gmina od początku do końca zakład, gabinet stomatologiczny i ona wtedy wejdzie . Mamy trochę urządzeń w szkole jest japońskie urządzenie , nie jest ono najnowocześniejsze ale wiertarka jest szybkoobrotowa. Trochę wkradło się nieścisłości, my nie wyganiamy pani stomatolog, skoro jest zainteresowana prowadzeniem działalności gospodarczej, to niech wyłoży swoje pieniądze, a jeżeli mają to być wyłożone pieniądze z budżetu gminy Lubniewice, to podpisujemy umowę z MZetem i złotówki od mieszkańca nie ma prawa wziąć. A mieszkanie- prywatnie będą mieszkania do kupienia to niech sobie pani stomatolog kupi, tak jak każdy inny mieszkaniec. Prowadziliśmy negocjacje z pocztą polską Radny Biegowski pomagał w negocjacjach, w sprawie wynajęcia mieszkania dla pani stomatolog,tam gdzie kiedyś mieszkała pani Trojanowska Naczelnik Poczty- nad pocztą . Obejrzeli to mieszkanie trzy pokoje z kuchnią ok. 80 m2 i powiedzieli, że nie są zainteresowani. Mówię o tym żebyście mieli świadomość, że chcemy żeby stomatolog przyszedł, ale na zdrowych, rozsądnych zasadach. A nie, że gmina Lubniewice wszystko wyłoży od początku do końca, a stomatolog będzie zarabiał pieniądze. - Na stołach macie Państwo wyłożoną propozycję, jest to budynek przy LUBDREWie, naprzeciwko „Chaty Polskiej”. Właścicielem od dwóch miesięcy jest pan Woiński, na pierwszym i drugim piętrze będą proponowane mieszkania od 40 do 76 m2 . Pan Woiński zwrócił się z informacją do gminy, że ma około 400 metrów kwadratowych do zagospodarowania na parterze i ok. 300 metrów w piwnicy. Przy pomocy Pana Kamfonika odwrotną pocztą napisałem co jest w sferze zainteresowań gminy . I tu jest odpowiedź w formie koncepcji. Co można na parterze zrobić, pomieszczenie dla policji , rehabilitację , mini ośrodek zdrowia z trzema gabinetami i bibliotekę. Jest to 386 metrów 2 na parterze i drugie tyle do zagospodarowania w piwnicy na magazyn, archiwum. Po to Państwu pokazuję, ponieważ potrzebna jest Państwa decyzja, czy w ten temat wchodzimy, czy nie Rehabilitacja ta która jest, sanepid nam warunkowo przyjął, w takiej formie jest nie do przyjęcia, czyli rehabilitacja by wypadła. Biblioteka praktycznie jest już zamknięta . Dyrektor Biblioteki Wojewódzkiej tylko wyraził zgodę na 3 miesiące przedłużyć z racji tej że powiedziałem, że jesteśmy w przededniu budowy , adaptacji dlatego było to możliwe do przedłużenia w terminie. Gabinet stomatologiczny do końca tego roku jest jeszcze w takim stanie, NFZ wyraził zgodę dlatego że Joczyn nie podpisał zgody ale to na bazie tego co pan Joczyn miał tam robić, nowy stomatolog w 2010 roku będzie musiał mieć nowe warunki. Poradnia K jedynie, to co mogłoby zostać. Teraz jest pytanie czy dla mieszkańców naszej gminy potrzebny jest gabinet lekarza ogólnego, gdzie będzie mógł przyjechać ortopeda, pediatra, laryngolog, okulista itd. Myślę, że jest potrzebny i to w dużym wymiarze tak żeby lekarz do nas przyjechał. Tam byłyby też dwa pokoje dla policji, garaż. Rezygnujemy wtedy z budynku byłego ośrodka zdrowia, a pieniądze uzyskane ze sprzedaży byśmy zainwestowali również tam. Ten budynek, który dziś jeszcze służy potrzebuje remontu kapitalnego, to Państwo wiecie. Odnośnie pkt. 3 porządku obrad Wniosek o zatwierdzenie taryf dla zbiorowego zaopatrzenia w wodę i odprowadzanie ścieków Przew. Rady – odbyły się komisje z tym, że stanowisko które wypracowano na komisjach i spotkania jakie odbyły się z Panem Plutą Kier. ZGK nie na wszystkich komisjach to stanowisko było. Komisje były rozciągnięte w czasie, trwały wiele godzin, dopiero konsensus zapadł wczoraj na komisji oświaty. Zapytał czy chcą radni porozumieć się, co do ostatecznego kształtu w komisjach W związku z tym że komisje zbiorą się i przedyskutują proponowane i dostarczone dziś przez ZGK stawki.- Przew. Rady -ogłosił 5 minut przerwy. Po przerwie Kier. ZGK Pluta Mirosław – wiele godzin konsultacji na wszystkich komisjach jest konsensus, który został ustalony wczoraj przed ostatnią komisją po weryfikacji wspólnie z Burmistrzem i Panią Skarbnik . Nastąpiły następujące zmiany: planowane było w energii 37 % podwyżki w efekcie wg dokładniejszych danych uzyskanych z energetyki jest to wzrost w koszcie 20 % a nie 37 %, więc kwota energii elektrycznej się zmniejszyła. Zmniejszyliśmy również wynagrodzenia z 10 procent na wskaźnik budżetowy 2.9%. I zrezygnowaliśmy z kwoty, która w poprzednich taryfach była tzw. kwota rezerwy na tak zwane należności nieściągalne i tej kwoty w ogóle nie ma. Po przeliczeniu tych zmniejszonych kosztów i po podzieleniu przez ilość sprzedawanej wody, ceny kształtują się tak jak otrzymaliście w dzisiejszych materiałach. Czyli za dostarczenie 1m3 wody dla I grupy taryfowej / dla gospodarstw domowych/ cena z watem będzie 2.89 zł Do podlewania ogródków i cele przeciwpożarowe 3.75 zł, Abonament został zmniejszony i wynosi 2.14 zł z watem, abonament liczony od średnicy i odpowiednio od budynków podłączonych grubszymi rurami tu jest odnośnik do wodomierza o średnicy 25-40 mm cena wynosi 25.68 zł co w przeliczeniu na lokale daje taki sam wskaźnik jak w przypadku nieruchomości pojedynczej i średnica od 50 – 100 mm cena wynosi 38.52 zł I ostatnia pozycja dla odbiorców korzystających z lokali i właścicieli lokali w budynkach wielolokalowych wg wodomierza, to gdyby wspólnota czy spółdzielnia mieszkaniowa zleciła czy dogadała się ze mną żeby ludzie w budynku wielolokalowym płacili i ja będę dokonywał odczyty to jest ta kwota dla mnie, bo ja będę te odczyty wykonywał za prezesa spółdzielni ale to się nie zmieniło I Ścieki jest również to samo, zrezygnowaliśmy z pozycji rezerwy, zmniejszyliśmy wynagrodzenia i zmniejszyliśmy energię elektryczną, co w przeliczeniu na ilość odprowadzanych ścieków, w projekcie uchwały kwoty już z watem I dla gospodarstw domowych jest to kwota 4.92 zł za 1 m3 ścieków z Watem Za wytwarzanie oraz odprowadzenie 1m3 dla 2 i 3 grupy taryfowej odbiorców usług kwota 6.05 zł Za przyjęcie 1m3 nieczystości płynnych na oczyszczalnię ze zbiorników bezodpływowych / szamba/ - 4.82 zł Przyjęto też opłatę abonamentową Miesięczna opłata abonamentowa dla wszystkich grup taryfowych gdzie przyłącze kanalizacyjne o średnicy do Ø 150-2.14 zł i powyżej Ø 150 38.52 zł Przew. Rady – ceny zostały skalkulowane w ten sposób, że wzrosła opłata dot. ochrony środowiska , za badanie wody z 6 zł wzrosło do 16 tyś zł, energia wzrosła i podwyżka płacowa jest tylko 2.9 % .Trzeba pamiętać, że jest skalkulowana sama eksploatacja bez akumulacji bez funduszu remontowego. Kier. ZGK – tak dokładnie. Przew. rady -Radni przedyskutowali tą sprawę na komisjach i poprosił Kier. ZGK o przedstawienie projektu uchwały Na obrady sesji wszedł radny Stein Henryk Pan Pluta Mirosław Kier. ZGK przedstawił projekt uchwały w sprawie zatwierdzenia taryfy dla zbiorowego zaopatrzenia w wodę na terenie gminy Lubniewice z sieci wodociągowej zarządzanej i eksploatowanej przez Zakład gospodarki Komunalnej w Lubniewicach za uchwałą głosowało 14 radnych. Przeciw- nie było Wstrzymało się od głosowania 1 radny Uchwała została przyjęta – jak w załączeniu Następnie Kier. ZGK Pan Pluta Mirosław przedstawił projekt uchwały w sprawie zatwierdzenia taryfy do sieci kanalizacyjnej zarządzanej i eksploatowanej przez Zakład Gospodarki Komunalnej w Lubniewicach Radny Biegowski w § 1 powinno być że zatwierdza się taryfy za zbiorowe odprowadzanie ścieków na terenie gminy Lubniewice do sieci kanalizacyjnej, a nie z sieci kanalizacyjnej Pan Pluta – tak zgadza się, słuszna uwaga Przew. Rady poddał pod głosowanie projekt uchwały za uchwałą głosowało 14 radnych. Przeciw- nie było Wstrzymało się od głosowania- 1 radny Uchwała została przyjęta – jak w załączeniu Odnośnie pkt. 4 porządku obrad . Podjęcie uchwały w sprawie nabycia nieruchomości niezabudowanej / działka nr 596/7/ w Lubniewicach Przew. Rady – projekt uchwały był dyskutowany na komisjach , nie jest to działka budowlana, a jest to działka na której mamy kolektor ściekowy i przez działkę jest droga prowadząca do ZGK Pan Sekretarz przedstawił projekt uchwały w sprawie nabycia nieruchomości niezabudowanej / działka nr 596/7/ w Lubniewicach Uchwała została podjęta jednomyślnie / 15 głosów za / jak w załączeniu do protokołu Odnośnie pkt.5 porządku obrad. Podjęcie uchwały w sprawie zmian statutu gminy Pan Sekretarz przedstawił projekt uchwały w sprawie zmian statutu gminy Wobec braku pytań Przew. Rady poddał pod głosowanie projekt uchwały Uchwała została przyjęta jednomyślnie /15 głosów za/ – jak w załączeniu do protokołu Odnośnie pkt. 6 porządku obrad Przew. Rady- plan pracy rady na 2009r. -po uwzględnieniu wniosku z komisji proponuję zamianę w projekcie planu pracy tzn. temat dotyczący oceny przygotowania gminy do sezonu turystycznego przenosimy na planowaną sesję kwiecień/ maj, natomiast punkt dotyczący Opieka zdrowotna i profilaktyka przenosimy na sesję- czerwcową. Za przedstawionym planem pracy rady na 2009 r ze zmianami głosowali wszyscy radni Plan Pracy Rady na 2009 rok w załączeniu Odnośnie pkt. 7 porządku obrad Sprawozdanie z działalności komisji rewizyjnej Przew. komisji rewizyjnej Roman Biegowski przedstawił sprawozdanie z działalności komisji rewizyjnej za 2008r.- sprawozdanie z w załączeniu Nie zgłoszono uwag do sprawozdania Pkt. 8 porządku obrad Plan pracy komisji rewizyjnej na 2009r Przew. Komisji rewizyjnej Roman Biegowski przedstawił plan pracy komisji na 2009 r. – Plan pracy Komisji Rewizyjnej na 2009 r. został przyjęty jednomyślnie /15 głosami za / - jak w załączeniu Przew. Rady zapytał czy komisje rady mają opracowane plany pracy komisji na 2009 r. Wszystkie komisje mają opracowane plany pracy komisji na 2009r. Odnośnie pkt.9 porządku obrad Pani Skarbnik przedstawiła projekt uchwały w sprawie zmian budżetu, poinformowała że jest to uchwała naprawcza w stosunku do załącznika nr 8, który był załącznikiem do uchwały budżetowej a dotyczył pozycji przychodów, wydatków oraz stanu środków obrotowych przedszkola w Lubniewicach . Po zwiększeniu przychodów oraz po zmniejszeniu wydatków stan obrotowy w pierwotnej wersji by ze znakiem minus zostało to zweryfikowane poprawione i obecnie jest tak jak powinno być . Przew. Rady poddał po głosowanie projekt uchwały Uchwała została przyjęta jednomyślnie /15 głosów za/ - jak w załączeniu Odnośnie pkt. 10 porządku obrad Pan Sekretarz przedstawił projekt uchwały w sprawie uchylenia uchwały nr XXXII/249/2006 w sprawie upoważnienia Przewodniczącego Rady Miejskiej do wykonywania czynności z zakresu prawa pracy wobec Burmistrza Lubniewic Uchwała została przyjęta jednomyślnie / 15 głosów za / jak w załączeniu. Odnośnie pkt. 11 porządku obrad Pan Sekretarz – uchwała nie była omawiana na komisjach pojawiła się dzisiaj związana jest z przygotowywanym przetargiem lokali mieszkalnych w Glisnie, tą uchwałą chcemy objąć osobę która mieszka tam od dosyć dawna od 80 lat. Chodzi o Panią Młyńczyk, która utrzymywała i remontowała to mieszkanie, nie mogła skorzystać z bonifikaty 90 % wtedy kiedy sprzedawano mieszkania, ponieważ był to obiekt oświatowy i nie podlegał sprzedaży w tej chwili pojawia się taka sytuacja i występujemy z propozycją aby ten lokal objąć 50 % bonifikatą od kwoty 149.200 zł. Lokale są sprzedawane po 2tys z za m2 Radny Biegowski – ta bonifikata 50 % z czego wynika Pan Burmistrz – nie ma czegoś takiego że jest 100%, 70 czy 20 % , jest to za zgodą Rady . Nasz radca prawny przedstawił nam wykładnie prawną, że jest to prawnie dozwolone i nasza propozycja jest o 50 % bonifikatę Pan Sekretarz przedstawił projekt uchwały w sprawie udzielenia bonifikaty przy sprzedaży lokalu mieszkalnego – uchwała została przyjęta jednomyślnie / 15 głosów za / - jak w załączeniu. Przew. Rady- w związku z tym że Burmistrz przedstawił koncepcje zagospodarowania budynku , prosił żeby się na ten temat wypowiedzieć i dać burmistrzowi glejt czy zgodzimy się na podjecie tych działań Pan Burmistrz – jest to istotne na tyle, że trzeba podjąć decyzję ponieważ 31 marca jest program Ministra kultury i sztuki z możliwością starania się o dotacje na adaptację pomieszczeń na instytucje kultury czyli biblioteki . Jeżeli dostanę od Państwa zgodę na przystąpienie do realizacji to wówczas będzie można poczynić kroki zmierzające do kupienia tej substancji, żeby można już wykazać się własnością obiektu przed ministrem kultury i sztuki Przew. Rady – wygląda to tak, że musimy mieć nową bibliotekę bo inaczej Dyr. Wojewódzkiej Biblioteki, bo ta która jest biblioteka nie może być dłużej czynna jak do końca tego roku. Wybudować nie wybudujemy, możemy dostać tylko pieniądze na adaptacje. Nie mamy rehabilitacji, obecna jest warunkowo otwierana i to był ostatni rok kiedy nam pozwolono, ponieważ nie ma tam podjazdu. I nie mamy odpowiedniego pomieszczenia dla policji. Radny Biegowski –zostaliśmy postawieni pod murem, ponieważ w tej chwili nie znamy żadnych uwarunkowań, ten Pan kupił też niedawno ten budynek i w zasadzie nie wiemy jakie będą warunki wystawione przez tego pana , za ile będzie chciał to sprzedać, jest to wszystko w stanie surowym, stoi to dość długo jest to średnio zabezpieczone, w stanie surowym otwartym. Generalnie mam duże wątpliwości, rozumiem że nie mamy lokali i nie wybudujemy w ciągu roku swoich pomieszczeń, nie mniej jednak nie znamy warunków na jakich chciałby nam ten pan sprzedać, ponieważ będzie to współwłasność, on będzie miał na górze jakieś lokale my na dole będziemy mieć swoje, czy chcemy wykupić wszystko łącznie z piwnicami Trudno jest w tej chwili coś powiedzieć, dla mnie jest za mało informacji, żeby podjąć jakiekolwiek decyzje. Przew. Rady – dziś nie wyrażamy zgody na kupno, dziś wyrażamy zgodę na podjęcie przez Burmistrza działań w tym względzie i Burmistrz objaśni ile to kosztuje po kolei Pan Burmistrz – dziś nie proszę o zgodę na kupno przez gminę, ponieważ nie znam ceny tego pomieszczenia, nie chcemy kupić całości, jesteśmy zainteresowani jako gmina kupnem całego parteru i części piwnic, powiedzmy połowę, bo druga połowa będzie przeznaczona dla mieszkańców dla lokatorów tego budynku Budynek jest w stanie idealnym od 3-4 lat jest zadaszony, byłem w środku z Sekretarzem i inspektorem budowlanym stan techniczny jest bardzo dobry. Teraz pytanie czy jest to nam potrzebne czy nie, to samo państwo ocenicie. Była zgoda na budowanie rehabilitacji przy straży pożarnej i policji, gabinet stomatologiczny, poradnia dla kobiet. Weźmy pod uwagę lokalizację przy straży pożarnej i tutaj zagospodarowanie obiektu, terenu, sama jakość, wygląd tam budynek parterowy rozwlekły, tutaj jest to w centrum Lubniewice przy Ratuszu, dostępny dla wszystkich biblioteka plus kawiarenka internetowa, policja, rehabilitacja będzie miła ok.80 m2 obecnie ma 50 m2 a czy rehabilitacja jest potrzebna czy nie to państwo wyraziliście swoje zdanie .Bliskość przystanku to wszystko przemawia moim zdaniem za tym aby na parterze było to co jest przedstawione w koncepcji a unia europejska wprowadza nakaz dla gminy prowadzenia archiwum gminnego. Miejsca na archiwum nie mamy, budowanie od podstaw to trzeba mieć i miejsce a środki takie same a centrum Lubniewic to jest chyba to, o co powinniśmy zabiegać będą niezależne wejścia na parter od strony drogi niczym nie związane dwa wejścia od strony tartaku do mieszkań na I i II piętro. Miejsca dla parteru ok. 10 miejsc parkingowych przed budynkiem a dla mieszkańców tego budynku z tyłu za budynkiem Przew. Rady – chodzi o to aby dać Panu Burmistrzowi zielone światło do działania, musi się dowiedzieć ile to będzie kosztowało Pan Burmistrz – Gmina nie może kupić nic a Burmistrz nie ma prawa podpisać aktu notarialnego bez wyceny rzeczoznawcy i nawet gdybyśmy chcieli to taka uchwała w dniu dzisiejszym nie mogłaby być podjęta bez wyceny rzeczoznawcy. Przew. Rady – kto jest za tym aby burmistrz podjął działania w tej kwestii i stopniowo nam wyjaśniał za głosowało – 14 radnych przeciw – nie głosował nikt wstrzymało się od głosowania – 1 radny Odnośnie pkt. 12 Interpelacje i zapytania Wobec braku interpelacji i zapytań Przew. Rady przeszedł do pkt. 13 Odnośnie pkt. 13 Sprawy różne. Przew. Rady poinformował, że Urząd Miejski przesłał do Zarządu Dróg Wojewódzkich oraz do Komendy Powiatowej Policji wnioski dotyczące bezpieczeństwa użytkowników drogi 136 w Lubniewicach, na które otrzymaliśmy odpowiedź z Zarządu Dróg – następnie przedstawił wnioski oraz odpowiedź / w załączeniu/ Radny Lach – odnośnie pisma Zarządu Dróg Wojewódzkich- ponieważ jest ono trochę wymijające. Jeżeli chodzi o przejście dla pieszych to tu nie chodzi o główna drogę wojewódzką są dwa przejścia oczywiście, ale chodzi o przejście na ulice Słoneczną z jednego chodnika na drugi koło państwa Wierzbińskich. Przew. rady przytoczył jeszcze raz fragment odpowiedzi z Rejonu Dróg Wojewódzkich dot. przejścia dla pieszych z ul. Jana Pawła na ul. Słoneczna Tu należałoby poruszyć sprawę przejścia przez ulicę Słoneczną Radny Lach – jeżeli chodzi o sprawę barierek to podają przepis ale uważam, że należy patrzeć na bezpieczeństwo mieszkańców, ponieważ kilkakrotnie sam uciekałem przed jadącymi samochodami. Uważam że należy tu poprosić przedstawicieli ZWD i przeprowadzić wizję lokalną w tym temacie . Odpowiedź jest udzielona za biurka, jest to punkt niebezpieczny, znaki które są postawione przed przejściami także są zasłonięte drzewami, należy coś z tym zrobić. Wnioskował, aby ktoś z dróg zjawił się i na miejscu jeszcze raz przeanalizować i ocenić zagrożenia, to powinno dotyczyć wszystkich dróg gminnych i powiatowych z terenu gminy. ponieważ po zimie jest bardzo dużo usterek, które mają wpływ na bezpieczeństwo. Następna sprawa to pieski i zanieczyszczanie chodników, ponieważ nikt nie wyprowadza pieska do lasu to po zimie po śniegu chodnikami nie można przejść, dzieci roznoszą to do szkoły, przedszkola. Prosił aby rozważyć temat, bo przyjdzie sezon, a ZGK nie jest od tego żeby sprzątać, każdy po swoim psie powinien sprzątnąć, w dużych miastach są wyznaczone wybiegi dla psów jest to trudny temat ale należy rozważyć, a zwłaszcza jeżeli chodzi o psy bezpańskie, które rozgrzebują pojemniki na śmiecie. Przew. Rady – dwa lata temu było badane natężenie ruchu w Lubniewicach i uważamy, że jest to duże natężenie ruchu pojazdów, także mamy inne odczucia jak te przedstawione w piśmie. Radny Stein –podzielił się z Radnymi informacjami, które dla mieszkańców będą przydatne w przyszłości, ponieważ dotyczą miejsc pracy na terenie gminy. Brał dziś udział w planowaniu inwestycji na terenie powiatu. Udało nam się wprowadzić do planu na 2010 r 12 milionów zł na inwestycje, to są setki miejsc pracy, które będą co najmniej przez rok, dwa funkcjonowały na terenie powiatu, szczegóły będą dopiero w trakcie realizowane, niemniej dla naszych mieszkańców jest to co najmniej kilkadziesiąt miejsc pracy stałych na 2-3 lata. Będą to inwestycje wieloletnie i będą kontynuowane w latach następnych. Pan Grzeskowiak – w Lubniewicach nie ma miejsc wydzielonych dla piesków, należy wydzielić takie miejsca. Pan Kwietniewski – została podjęta uchwała odnośnie podwyżek na wodę i ścieki, przysłuchując się temu jestem wyjątkowo zdziwiony, ale jestem przedstawicielem, społeczności Lubniewickiej. Oświadczenie Kier. ZGK na jesiennej sesji stwierdził, że na wodzie zakład zarabia, dzisiaj podnosi się wodę ponad 20 % Pan Burmistrz – jak Pan wyliczył, że 20 %, z naszych wyliczeń wychodzi 17 % Pan Kwietniewski - dotychczas woda kosztowała 2.40zł a teraz kosztuje 2.89zł to jest 49 groszy, z wyliczeń wynika że to jest ponad 20 %, chodzi o to ile zakład na tym zarabia. I przy założeniach, że emeryci i renciści dostają podwyżkę w granicach 4-5 % żeby te podwyżki wody były tak wysokie. Kiedy ta karuzela tych cen w nie właściwy sposób stosowana zostanie zakończona. Przew. Rady – jeżeli chodzi o wodę to się nie skończy ponieważ woda jest w całym kraju coraz droższa. Pan Kargul Przew. Towarzystwa Przyjaciół Lubniewic – ponieważ nie mogłem uczestniczyć w sesji dotyczącej współpracy stowarzyszeń z samorządem, ale uczestniczyła Pani Tomczak Skarbnik Stowarzyszenia, zdała relację na zarządzie ze swojego pobytu na sesji i jestem bardzo zaniepokojony tym co powiedziała, a mianowicie że towarzystwo nie otrzyma w nowym domu kultury pomieszczenia, w którym mogłoby wyłącznie mieć swoje miejsce. Jest tu jakieś nieporozumienie, ponieważ Pan burmistrz osobiście mi obiecał, że dostaniemy jedno pomieszczenie, a teraz wychodzi że mamy mieć z kimś jakąś szafę na pół, chciałem to usłyszeć czy to jest prawda czy to jest nieporozumienie. Drugie pytanie dotyczy, kiedy przewiduje się termin oddania domu kultury, inwestycja powinna mieć określony termin zakończenia. Bo środki, które były wydane 3 lata temu a nie są spożytkowane są wydane niepotrzebnie. Trzecia sprawa związana z przetargami, zgodnie z przepisami organizowane przez gminę Lubniewice imprezy powinny się odbywać na zasadzie przetargów. Stowarzyszenia, które działają w sposób profesjonalny w wolontariacie tak jak nasze stowarzyszenie, powinny uczestniczyć w tym wszystkim, a te rzeczy tutaj odbywają się inaczej. Wielokrotnie pisaliśmy o dotacje i nigdy nie otrzymaliśmy, natomiast pan Burmistrz pomagał nam w miarę możliwości organizacyjnie, ZGK pomagał i tą pomoc wielce sobie cenimy. Natomiast jeżeli chodzi o te tradycyjne imprezy, które stowarzyszenie wprowadziło w nasz teren Lubniewicki tak jak Jarmark Lubniewicki, czy festyn integracyjny, który zrobiliśmy w ramach jarmarku, Śledzik Lubniewicki czy inne imprezy, które są ale te najważniejsze które są znane już i sławią nasze Lubniewice na cały świat jak gdyby nie zostały dojrzane przez samorząd i nie zostały włączone jako te lubniewickie, tylko wiem, że większe pieniądze są wydawane na jakiś rekinów rozrywki, którzy przyjeżdżają raz do roku zgarną całą kasę i jadą dalej. Kultura miejscowa i miejscowi nie mają nic poparcia finansowego od swojego samorządu. Przyjadą chłopcy z Bledzewa przywalą w jakiś samochód na parkingu i tyle mamy z tej imprezy, ogólnie nazwiemy to mało kulturalnie. W naszej ocenie te pieniądze powinny być wydatkowane tu, na nasze dzieci gdzie uczymy tańczyć, śpiewać, żeby chóry działały, zespoły miejscowe dostały dotacje, żeby towarzystwo mogło zrobić coś. Nie ma już sponsorów, składki płacimy, są to małe pieniądze. Niestety oprócz naszego zaangażowania, wolontariatu dajemy swój czas i składki ale więcej nie możemy, trzeba czasami coś wspomóc. Klub sportowy dostaje pomoc, my nie dostajemy, dlatego chciałbym do Państwa zaapelować żebyście coś pomyśleli na ten temat. Czy nasza działalność jest potrzebna czy nie. Czy jakieś działania rada w tym zakresie podejmie. Na ostatnim walnym zgromadzeniu było mi przykro, ponieważ było mało ludzi i nie było tych, którzy powinni być. Prosił o szersze zainteresowanie, nie chodzi o nadzór, kuratele, chodzi aby nam pomóc w tych kwestiach o których mówiłem. Pan Pulkowski sołtys wsi Rogi – odnośnie psów uważa, że nie jest to tylko winą, tych ludzi którzy mają psy, podał przykład z ostatniej niedzieli gdzie koło kościoła w Lubniewicach kilku młodych mężczyzn próbowało przywrócić ławkę i przyglądał się kto im zwróci uwagę, wszyscy przeszli i nikt nie zwrócił uwagę, a szli też radni, nikogo nie interesowało, że jest to mienie społeczne tylko mnie, może jestem nawiedzony. Nie byłoby tego problemu gdyby ktoś zwrócił uwagę. Rozumie, że jak ktoś jest radnym to jest wyższa elita i nie musi zwracać uwagi, ale po to jesteśmy wybrani żeby zwracać uwagę. I tak samo należy zwracać uwagę właścicielom psów , że pies narobił i należy posprzątać. Tak samo z tą ławką, należy zwrócić uwagę, a jak nie poskutkuje to są organy, które ten temat załatwią. Apeluję o to, bo co roku wraca ten temat, jak mamy dbać o tą gminę, to dbajmy wszyscy. Pan Burmistrz – termin oddania domu kultury już wielokrotnie mówiłem ale jest też informacja w informatorze gminnym, że do końca marca wykonawca ma czas na zrealizowanie tego zadnia i do końca czerwca- dajemy sobie trzy miesiące, na uruchomienie tego domu kultury. Towarzystwo Przyjaciół Lubniewic nie dostanie swojego pomieszczenia, prawdą jest, że były inne założenia, a inaczej wyszło w realizacji. Dlatego że będą trzy duże mniej więcej jak ta sala pomieszczenia i jak pan Prezes sobie wyobraża, że takie pomieszczenie damy tylko dla jednego Stowarzyszenia a pozostała cześć będzie w dwóch pomieszczeniach , na to nie ma zgody. Do dyspozycji na spotkania, zebrania itp. ale samodzielnego pomieszczenia nie będzie. Właśnie tam młodzież i dzieci będą się uczyły tańczyć, śpiewać, rzeźbić malować . Dotacje dla Towarzystwa Przyjaciół Lubniewic – jakoś Stowarzyszenie na rzecz rozwoju Glisna nie domaga się dotacji a działa wspaniale przynajmniej 10-12 imprez w ciągu roku. nie z dotacji ale robią sami dla siebie. Szerzenie kultury - dom kultury, tam pieniądze są kierowane biblioteka, internet otwarty szeroko dostępny to jest to, w jakim kierunku powinniśmy iść. Śledzik jest jak najbardziej imprezą sympatyczną i potrzebną, ale to w innym wymiarze finansowania nie koniecznie z budżetu gminy. Odnośnie przetargów – kto zabrania Towarzystwu brania udział w przetargach, jest takie zarządzenie zakazujące, ja takiego zakazu nie podpisywałem, każde stowarzyszenie może brać udział w przetargu i jak nie bierze udział w przetargu na tworzenie imprez kultury to nie może mieć pretensji do nas. Przewodniczący Rady poinformował, że zostały rozesłane druki oświadczeń majątkowych, które w dwóch egzemplarzach wraz z PIT 37 należy dostarczyć do dnia 20 kwietnia do biura rady 14 Zakończenie obrad Wobec wyczerpania punktów porządku obrad Przewodniczący Rady zamknął obrady XVIII zwyczajnej sesji Rady Miejskiej o godz. 14.55. Protokołowała S.Żuk |
|||||||||||||
|
projekt i hosting: INTERmedi@
|
||||||||||||