16 stycznia 2012
Biuletyn Informacji Publicznej
obsługa
redakcja
do pobrania
prawo
szukaj
statystyki
rejestr zmian
administracja
herb Urząd Miejski w Lubniewicach
69-210 Lubniewice, ul. Jana Pawła II 51
tel. +48 0957557052, 957558180, fax +48 957558186, 957557599
e-mail: urzad@lubniewice.pl, http: www.lubniewice.pl
 
 

drukuj wyślij
 

3.5. Harmonogram realizacji zadań

CEL NR I

OCHRONA WARTOŚCI PRZYRODNICZYCH, HISTORYCZNYCH KULTUROWYCH I PRZESTRZENNYCH STANOWIĄCYCH PODSTAWY ROZWOJU FUNKCJI TURYSTYCZNEJ

Lp.

Zadania

Odpowiedzialni

Terminy

Wymagane środki

Źródła środków

1.

Rozbudowa kanalizacji Glisno, Jarnatów

Zarząd Gminy

2001-2005

2001 - 150.000

2002 - 500.000

2003 - 250.000

2004 - 250.000

2005 - 300.000

Fundusze UE, NFOŚ, WFOŚ, EKOFUNDUSZ, Budżet Gminy

2.

Modernizacja oczyszczalni ścieków

Zarząd Gminy

Zakład Gospodarki Komunalnej

2001-2004

2001 - 50.000

2002 – 150.000

2003 - 200.000

2004 - 200.000

Fundusze UE, NFOŚ, WFOŚ, EKOFUNDUSZ, Budżet Gminy

3.

Wspieranie działań Celowego Związku Gmin w zakresie uporządkowania gospodarki odpadami

Zarząd Gminy

Zarząd CZG – 12

ZGK Lubniewice

2001-2003

2001- 50.000

2002 - 50.000

2003 - 50.000

Budżet gminy

Budżet Powiatu

4.

Edukacja Ekologiczna młodzieży i społeczeństwa

Zarząd Miasta

Szkoły, Parafia

2001-2010

2001 - 2010 corocznie 25.000

Gminny Fundusz Ochrony Środowiska

5.

Modernizacja systemu grzewczego

ZGK Lubniewice

Właściciele lokali

Ośrodki Wypoczynkowe

2001-2008

2001 - 2002 corocznie 35.000

Budżet Gminy WFOŚ, Fundusze UE

6.

Gazyfikacja

Zarząd Gminy

2002-2004

2002 -100.000

2003 - 50.000

2004 - 50.000

 Budżet Gminy

Środki Pomocowe

7.

Poprawienie działań proekologicznych

Zarząd Gminy

2002-2008

corocznie 15.000

Budżet gminy

Środki Pomocowe

8.

Ochrona zabytków

ZGK Lubniewice

Zarząd Gminy

Właściciele nieruchomości

2002-2015

corocznie 20.000

Budżet Gminy

Woj. Konserwator Zabytków

9.

Likwidacja miejskiego i dzikich wysypisk śmieci

ZGK Lubniewice

Zarząd Gminy

CZG – 12

2002-2003

150.000

Budżet CZG – 12

10.

Budowa ścieżek ekologicznych

Nadleśnictwo

Zarząd Gminy

Szkoły

2002-2004

150.000

Nadleśnictwo,

Budżet Gminy, WFOŚ,

Środki Pomocowe

11.

Modernizacja sieci wodociągowej

Zarząd Gminy

2001-2003

200.000

Budżet Gminy

WZUWiM

12.

Opracowanie długoterminowego programu polityki oświatowej

Dyrektorzy szkół

Zarząd Gminy

2001

--------------

--------------------

Źródło: Opracowanie własne

 

 

 

 

 

 

 

 

 

CEL NR II

EFEKTYWNE WYKORZYSTANIE DO ROZWOJU FUNKCJI TURYSTYCZNYCH OBSZARÓW PRZYWODNYCH

Lp.

Zadania

Odpowiedzialni

Terminy

Wymagane środki

Źródła środków

1.

Wspieranie działań w celu przejścia na mienie gminne terenów wypoczynkowych od lasów

Zarząd Gminy

Rada Miejska

2002 – 2004

20.000

Źródła środków

2.

Ochrona jezior przed degradacją, zarybianie, wytyczanie tras spacerowych

Zarząd Gminy

ZGK Lubniewice

PZW Gorzów

Nadleśnictwa

2002 – 2015

corocznie 50.000

Budżet Gminy

3.

Opracowanie operatu dla jezior

PZW Gorzów

ZGK Lubniewice

2002

5.000

Nadleśnictwo, PZW Gorzów,

Budżet Gminy, AWRSP

4.

Wyznaczenie i uzbrojenie terenów nad jeziorami

Zarząd gminy

Nadleśnictwa

AWRSP

2002 – 2005

15.000

PZW Gorzów

ZGK Lubniewice

5.

Rozbudowa infrastruktury plaży miejskiej oraz pomoc w doposażeniu plaż publicznych

Zarząd gminy

ZGK Lubniewice

2002 – 2010

corocznie 25.000

Fundusze Pomocowe

Dotacje UKFiS

Budżet Gminy

6.

Wykorzystanie cieków wodnych do produkcji energii elektrycznej

Zarząd Gminy

2002 – 2005

Środki inwestorów 150.000

Środki inwestorów

7.

Budowa stanic wodnych wyp. w sprzęt pływający

Zarząd Gminy

2003 - 2007

corocznie 100.000

Środki Pomocowe

Budżet Gminy

Środki Inwestorów

Źródło: Opracowanie własne

CEL NR III

ZAPEWNIENIE KONKURENCJI I WSZECHSTRONNEJ OFERTY W PODAŻY PRODUKTU TURYSTYCZNEGO

Lp.

Zadania

Odpowiedzialni

Termin

Wymagane środki

Źródła środków

1.

Powołanie Turystycznego Związku Gmin

Zarządy Gmin tworzących Związek

2001

50.000 corocznie

Budżety Gmin

2.

Promocja turystyczna

Zarząd Gminy TZG

2001 – 2015

25.000 corocznie

Polska Organizacja Turystyczna, NKFiS

Budżet Gminy

3.

Udział w targach, wystawach

TZG, Zarząd Gminy

2001 – 2015

20.000 corocznie

Budżet Gminy, Właściciele Bazy Turystycznej

4.

Budowa basenu

Zarząd Gminy

2008 – 2015

9 000 000

UKFiS, Urząd Marszałkowski, Środki Pomocowe, Budżet Gminy

5.

Budowa obiektów turystycznych (korty, boiska, wypożyczalnie, pola golfowe, promenada, kręgielnia)

Zarząd Gminy

Właściciele ośrodków

Inwestorzy prywatni

2001 – 2015

15 000 000

UKFiS, Środki Pomocowe, Środki Inwestorów, Budżet Gminy

6.

Budowa bazy dla wędkarzy

PZW, Zarząd Gminy

2002 – 2004

150.000

PZW, Budżet Gminy

7.

Przygotowanie terenu pod międzynarodowy karawaning

Zarząd Gminy

2002 – 2003

20.000

Budżet Gminy, Inwestor Prywatny

8.

Kompleksowe zagospodarowanie terenów rekreacyjnych

Zarząd Gminy

Właściciele Ośrodków

2001 – 2015

25.000 corocznie

Budżet Gminy, Inwestor Prywatny

Nadleśnictwo, WFOSiGW

9.

Oznakowanie szlaków turystycznych rowerowych, pieszych i konnych

Zarząd Gminy

PTTK

Nadleśnictwa

2001 – 2003

50.000

Budżet Gminy, Nadleśnictwo, Urząd Marszałkowski

10.

Uzyskanie statusu miejscowości uzdrowiskowej

Zarząd Gminy

2002 - 2004

50.000

Budżet Gminy

Źródło: Opracowanie własne

CEL NR IV

ROZWÓJ BAZY USŁUGOWO – WYTWÓRCZEJ DLA POTRZEB TURYSTÓW I MIESZKAŃCÓW

Lp.

Zadania

Odpowiedzialni

Terminy

Wymagane środki

Źródło środków

1.

Kształtowanie stabilnej polityki podatków lokalnych

Rada Miejska

Zarząd gminy

2001 – 2015

---------------

------------------

2.

Tworzenie preferencyjnych warunków dla słabo rozwiniętych dziedzin gospodarczych

Zarząd Gminy

2001 – 2015

---------------

------------------

3.

Promocja Gminy w celu pozyskania inwestorów

Zarząd Gminy

2001 – 2015

25.000

Budżet Gminy

4.

Tworzenie warunków do powstania grup producenckich

Zarząd Gminy

2001 – 2005

----------------

-----------------

5.

Zmiany w planie zagospodarowania umożliwiające przeznaczenie terenów rolnych na inną działalność

Zarząd gminy

2001 – 2002

100.000

Budżet Gminy

6.

System szkoleń i przekwalifikowań dla mieszkańców

Urząd Pracy

AWRSP, Zarząd Gminy

2001 - 2010

25.000

Budżet Gminy

Powiatowy Urząd Pracy

Źródło: Opracowanie własne

 

 

 

 

 

CEL NR V

WIELOFUNKCYJNY ROZWÓJ ROLNICTWA

Lp.

Zadania

Odpowiedzialni

Terminy

Wymagane środki

Źródło środków

1.

Rozwój przedsiębiorczości oraz nowoczesnej i zdywersyfikowanej gospodarki lokalnej

Zarząd Gminy

2001 – 2010

-------------

----------------

2.

Budowa infrastruktury drogowej wodociągowej, chodniki, telefonicznej

Zarząd Gminy

2001 – 2015

2.500,000

Środki Pomocowe

Budżet Gminy

3.

Zwiększenie dostępności do świadczeń służby zdrowia

LRKCh

2001 – 2015

-------------

------------------

4.

Rozwój dostępności do szkolnictwa Podstawowego i Gimnazjalnego

Zarząd Gminy

Dyrekcja Szkoły

2001 – 2015

--------------

Budżet Gminy

5.

Przeciwdziałanie patologiom

- organizacja czasu wolnego młodzieży, poprawa bezpieczeństwa publicznego

Zarząd Gminy

GKRPA

Komenda Powiatu Policji

2001 – 2015

50.000 corocznie

Budżet Gminy

Środki GKRPA

6.

Wzrost nakładów na opiekę społeczną

Ośrodek Pomocy Społecznej

2001 – 2015

100.000 corocznie

Urząd Wojewódzki

Budżet Gminy

7.

Rozwój kultury fizycznej i sportu

Zarząd Gminy

Klubu Sportowe,

Zarząd Powiatu

2001 - 2015

80.000 corocznie

Budżet Gminy

Urząd Marszałkowski

Sponsorzy

Źródło: Opracowanie własne


Podsumowanie

 

 

Strategia rozwoju gminy Lubniewice została ustalona na lata 2001 – 2015. Jej długookresowy charakter wyznacza kierunki rozwoju zachowując równowagę rozwoju wszystkich sektorów. Udział władz gminnych i mieszkańców w procesie budowania celów strategicznych jest gwarantem ciągłości zaplanowanych działań. Kompleksowe podejście do wszystkich zagadnień i problemów, szans i zagrożeń oznacza uznanie, że dla rozwoju gminy równie ważne jest osiąganie efektów społeczno – gospodarczych i ekologiczno przestrzennych jak i finansowych. Orientacja na przyszłość, czyli rozwiązanie dzisiejszych problemów przez pryzmat przyszłości, a także uznanie, że postęp jako wyraz rozwoju gminy jest znacznie ważniejszy niż jej przetrwanie. Zorientowanie strategii na wyniki powoduje skuteczniejsze osiąganie celów poprzez skuteczną realizację zaplanowanych wcześniej konkretnych zadań realizacyjnych. Cele strategiczne oraz zadania nie należy rozumieć jako plan inwestycyjny. Zadanie stanowią jedynie wskazania, jakie przedsięwzięcia powinny być realizowane w określonym czasie. Każde z zadań w celu realizacji może wymagać dodatkowych projektów inwestycyjnych, przewidzianych do realizacji w poszczególnych latach. Ustalenie szczegółowego, rzeczowego zakresu inwestycji przewidzianych do realizacji w kilku kolejnych latach następuje dopiero na etapie wdrożenia strategii rozwoju. W strategii wyznaczono 5 celów strategicznych, które mają sprzyjać zrównoważonemu rozwojowi. Rozbudowa infrastruktury technicznej, poprawa wizerunku wsi, inwestycje turystyczne i para-turystyczne, inwestycje ekologiczne i proekologiczne, promocje gminy mają skutecznie przeciwdziałać bezrobociu i przysparzać dochody dla mieszkańców oraz gminy. Wymienione zadania wymagają poniesienia wysokich nakładów finansowych dlatego niezbędne jest przygotowanie odpowiedniej kadry, przygotowanie analizy finansowej każdego zadania, przygotowania projektu technicznego oraz przygotowanie „inżynierii finansowej”. Bardzo ważnym dla realizacji zadań jest pozyskiwanie środków pomocowych i dotacji z budżetu państwa. W realizacji zadań o znaczeniu ponadlokalnym należy szukać wsparcia w budżetach władz regionalnych szczebla samorządowego i rządowego. Rozbudowa i modernizacja infrastruktury technicznej, w zakresie komunikacji, urządzeń sportowych wymaga rozpoczęcia tzw. lobbingu na rzecz tych przedsięwzięć w jednostkach administracji rządowej oraz poszukiwanie inwestorów wewnętrznych, bądź zewnętrznych. Istotnym elementem funkcjonowania gminy jest rozwój infrastruktury obsługi ludności. Należy tworzyć warunki aby większość usług świadczonych przez służbę zdrowia i niekomercyjna działalność kulturalna spoczywała w rękach prywatnego kapitału.

Głównymi elementami strategii są: misja, cele strategiczne i podporządkowane im zadania. Strategia ma charakter otwarty zwłaszcza w zakresie zadań, które mogą ulegać zmianom. Należy jednak pamiętać o tym, żeby nowe zadanie wprowadzone do strategii wypełniały określoną wcześniej misję i cele strategiczne. Ponieważ strategia jest szczególnym dokumentem dla gminy po konsultacjach i przyjęciu przez Redę Miejską musi być poddana ciągłemu monitoringowi. Przynajmniej raz w roku Zarząd Gminy powinien przedstawić stan realizacji zadań oraz ocenę realizacji strategii. Celowym będzie przetłumaczenie strategii na język niemiecki i angielski.

Strategia będzie także podstawowym dokumentem w opracowaniu miejscowego Planu Zagospodarowania Przestrzennego – najważniejszego dokumentu planistycznego gminy.

 

 

 
Data wytworzenia: 2007-03-19
Data udostępnienia: 2007-03-19
Ilość wyświetleń: 189
Rejestr zmian: zobacz
Sporządzone przez: Administrator
Opublikowane przez: Waldemar Gatzka

początek    <<    [ strona: 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | z 10 ]    >>    koniec
  Poprawny HTML 4.01 Transitional Poprawny arkusz CSS Poprawne kodowanie UTF-8
projekt i hosting: INTERmedi@