16 stycznia 2012
Biuletyn Informacji Publicznej
obsługa
redakcja
do pobrania
prawo
szukaj
statystyki
rejestr zmian
administracja
herb Urząd Miejski w Lubniewicach
69-210 Lubniewice, ul. Jana Pawła II 51
tel. +48 0957557052, 957558180, fax +48 957558186, 957557599
e-mail: urzad@lubniewice.pl, http: www.lubniewice.pl
 
 

drukuj wyślij
 

Do pobrania

- Uchwała Nr VI/52/2003 Rady Miejskiej w Lubniwicach z dnia 28 maja 2003 r w sprawie uchwalenia Statutu Miasta i Gminy Lubniewice


- Uchwała Nr VIII/67/2003 Rady Miejskiej w Lubniewicach z dnia 3 września 2003 r. w sprawie zmiany uchwały VI/52/2003 z dnia 28 maja 2003 r. w sprawie uchwalenia Statutu Miasta i Gminy Lubniewice


- Uchwała Nr XXXII/250/2006 Rady Miejskiej w Lubniewicach z dnia 26 kwietnia 2006 r. w sprawie: zmiany uchwały Nr VI/52/2003 z dnia 28 maja 2003 r.


- Uchwała Nr XX/172/2009 Rady Miejskiej w Lubniewicach z dnia 29 kwietnia 2009 r. w sprawie zmiany Statutu Gminy Lubniewice


STATUT GMINY LUBNIEWICE

 

Rozdział I. Postanowienia ogólne

 

§ 1.

Uchwała określa:

1) ustrój Gminy Lubniewice,

2) zasady tworzenia, łączenia, podziału i znoszenia jednostek pomocniczych Gminy oraz udziału przewodniczących tych jednostek w pracach Rady Miejskiej,

3) organizację wewnętrzną oraz tryb pracy Rady Miejskiej w Lubniewicach, komisji Rady Miejskiej w Lubniewicach,

4) tryb pracy Burmistrza Lubniewic ,

5) zasady tworzenia klubów radnych Rady Miejskiej w Lubniewicach,

6) zasady dostępu obywateli do dokumentów Rady, jej komisji i Burmistrza oraz korzystania z nich.

 

§ 2.

Ilekroć w niniejszej uchwale jest mowa o:

1) Gminie – należy przez to rozumieć gminę Lubniewice,

2) Radzie – należy przez to rozumieć Radę Miejską w Lubniewicach ,

3) komisji – należy przez to rozumieć komisję Rady Miejskiej w Lubniewicach,

4) Komisji Rewizyjnej – należy przez to rozumieć Komisję Rewizyjną Rady Miejskiej w Lubniewicach,

5) Burmistrzu, – należy przez to rozumieć Burmistrza Lubniewic,

6) Statucie – należy przez to rozumieć Statut Gminy Lubniewice .

 

 

 

 

Rozdział II. Gmina

 

§ 3.

 

1. Gmina Lubniewice jest podstawową jednostką lokalnego samorządu terytorialnego, powołaną dla organizacji życia publicznego na swoim terytorium.

 

2. Wszystkie osoby, które na stałe zamieszkują na obszarze Gminy, z mocy ustawy o samorządzie gminnym, stanowią gminną wspólnotę samorządową, realizującą swoje zbiorowe cele lokalne poprzez udział w referendum oraz poprzez swe organy.

§ 4.

1. Gmina położona jest w Powiecie Sulęcińskim, w Województwie Lubuskim
i obejmuje obszar 12,9 km2.

2. Granice terytorialne Gminy określa mapa w skali 1:100 000, stanowiąca załącznik nr 1 do Statutu.

 

 

§ 5.

 

1.W celu wykonywania swych zadań Gmina tworzy jednostki organizacyjne.

 

2. Wykaz gminnych jednostek organizacyjnych zawiera załącznik nr 2 do Statutu.

 

§ 6.

 

Siedzibą organów Gminy jest miasto Lubniewice .

 

 

Rozdział III. Jednostki pomocnicze Gminy

 

§ 7.

1.    Jednostkami pomocniczymi Gminy są sołectwa.

2. O utworzeniu, połączeniu i podziale jednostki pomocniczej Gminy a także zmianie jej granic rozstrzyga Rada w drodze uchwały, z uwzględnieniem następujących zasad:

1) inicjatorem utworzenia, połączenia, podziału lub zniesienia jednostki pomocniczej mogą być mieszkańcy obszaru, który ta jednostka obejmuje lub ma obejmować, albo organy Gminy,

2) utworzenie, połączenie, podział lub zniesienie jednostki pomocniczej musi zostać poprzedzone konsultacjami, których tryb określa Rada odrębną uchwałą,

3)      projekt granic jednostki pomocniczej sporządza Burmistrz w uzgodnieniu z inicjatorami utworzenia tej jednostki,

4) przebieg granic jednostek pomocniczych powinien – w miarę możliwości – uwzględniać naturalne uwarunkowania przestrzenne, komunikacyjne i więzi społeczne.

3. Do znoszenia jednostek pomocniczych stosuje się odpowiednio ust. 1.

 

4. Wykaz Sołectw stanowi załącznik nr 3 do Statutu.

 

 

§ 8.

 

Uchwały, o jakich mowa w § 7 ust. 2 powinny określać w szczególności:

 

1) obszar,

2) granice,

3) siedzibę władz,

4) nazwę jednostki pomocniczej.

 

§ 9.

1.    Jednostki pomocnicze gminy prowadzą gospodarkę finansową w ramach budżetu Gminy.

 

2.    Zasady prowadzenia gospodarki finansowej jednostki pomocniczej ustala Rada.

 

 

 

§ 10.

1. Kontrolę gospodarki finansowej jednostek pomocniczych sprawuje Skarbnik Gminy i przedkłada informacje w tym zakresie Burmistrzowi.

2. Jednostki pomocnicze podlegają nadzorowi organów Gminy na zasadach określonych w statutach tych jednostek.

 

 

§ 11.

1. Przewodniczący organu wykonawczego jednostki pomocniczej może uczestniczyć w sesjach Rady.

 

2. Przewodniczący Rady obowiązany jest umożliwić uczestnictwo w sesjach Rady przewodniczącemu organu wykonawczego jednostki pomocniczej.

 

3. Przewodniczący może zabierać głos na sesjach, nie ma jednak prawa do udziału w głosowaniu.

 

 

Rozdział IV. Organizacja wewnętrzna Rady

§ 12.

1. Rada jest organem stanowiącym i kontrolnym w Gminie.

2. Ustawowy skład Rady wynosi 15 radnych.

 

§ 13.

1. Rada działa na sesjach, poprzez swoje komisje oraz przez Burmistrza, w zakresie, w jakim wykonuje on uchwały Rady.

2. Burmistrz i komisje Rady pozostają pod kontrolą Rady, której składają sprawozdania ze swojej działalności.

 

 

§ 14.

Do wewnętrznych organów Rady należą:

1) Przewodniczący,

2) I oraz II Wiceprzewodniczący,

3) Komisja Rewizyjna,

4) komisje stałe, wymienione w Statucie

5) doraźne komisje do określonych zadań.

 

§ 15.

1. Rada powołuje następujące stałe komisje:

 

1) Rewizyjną,

2) Planowania i Budżetu,

3)      Oświaty, Zdrowia, Kultury, Sportu i Spraw Socjalnych,

4)      Rolnictwa, Przemysłu i Handlu.

 

2. Przedmiotem działania komisji stałych określonych w ust. 1 pkt 2-4 jest:

a)      Planowania i Budżetu: planowanie i budżet

b)      Oświaty, Zdrowia, Kultury, Sportu, Turystyki i Spraw socjalnych: oświata, zdrowie, kultura, sport, turystyka i sprawy socjalne

c)      Rolnictwa, Przemysłu, Handlu, Ochrony Środowiska, Budownictwa, Bezpieczeństwa i Ochrony P.Poż: rolnictwo, przemysł, handel, ochrona środowiska, budownictwo, bezpieczeństwo i ochrona p. poż.

3.    Radny może być członkiem najwyżej 2 komisji stałych.

4.    Liczbę członków komisji i ich skład osobowy określa Rada
w odrębnej uchwale.

5.    W czasie trwania kadencji Rada może powoływać doraźne komisje do wykonywania określonych zadań, określając ich skład i zakres działania.

 

 

§ 16.

1. Przewodniczący Rady organizuje pracę Rady i prowadzi jej obrady.

 

2. Wyboru Przewodniczącego i dwóch Wiceprzewodniczących dokonuje Rada nowej kadencji na pierwszej sesji bezwzględną większością głosów
w obecności co najmniej połowy ustawowego składu Rady w głosowaniu tajnym.

 

 

§ 17.

Przewodniczący Rady, a w przypadku jego nieobecności właściwy Wiceprzewodniczący, w szczególności:

1) zwołuje sesje Rady,

2) przewodniczy obradom,

3) sprawuje policję sesyjną,

4) kieruje obsługą kancelaryjną posiedzeń Rady,

5) zarządza i przeprowadza głosowanie nad projektami uchwał,

6) podpisuje uchwały Rady,

7) czuwa nad zapewnieniem warunków niezbędnych do wykonywania przez radnych ich mandatu.

§ 18.

W przypadku odwołania z funkcji, złożenia rezygnacji bądź wygaśnięcia mandatu Przewodniczącego lub jednego z Wiceprzewodniczących Rady przed upływem kadencji, Rada na swej najbliższej sesji dokona wyboru na wakujące stanowisko.

 

§ 19.

1. Przewodniczący, oprócz uprawnień przewidzianych w § 17 Statutu, jest upoważniony do reprezentowania Rady na zewnątrz.

2. Rada, na wniosek Przewodniczącego, może upoważnić w drodze uchwały inną, niż Przewodniczący, osobę do reprezentowania jej na zewnątrz.

 

 

§ 20.

Do obowiązków Wiceprzewodniczących należy wykonywanie zadań zastrzeżonych przez ustawę lub Statut dla Przewodniczącego w razie wakatu na stanowisku Przewodniczącego.

 

§ 21.

Pod nieobecność Przewodniczącego jego zadania wykonuje wyznaczony przez niego Wiceprzewodniczący.

§ 22.

W razie jednoczesnego wakatu na stanowiskach Przewodniczącego oraz I Wiceprzewodniczącego Rady, do II Wiceprzewodniczącego § 20 stosuje się odpowiednio.

 

§ 23.

1. Przewodniczący oraz Wiceprzewodniczący Rady koordynują z ramienia Rady prace komisji Rady.

2. Podziału zadań w zakresie, o jakich mowa w ust. 1, dokonuje Przewodniczący Rady.

 

 

§ 24.

Obsługę Rady i jej organów zapewnia wyznaczony pracownik Urzędu Gminy.

 


 

cd. -> str 2

 
Data wytworzenia: 2007-03-20
Data udostępnienia: 2007-03-20
Ilość wyświetleń: 360
Rejestr zmian: zobacz
Sporządzone przez: Administrator
Opublikowane przez: Waldemar Gatzka

początek    <<    [ strona: 1 | 2 | 3 | z 3 ]    >>    koniec
  Poprawny HTML 4.01 Transitional Poprawny arkusz CSS Poprawne kodowanie UTF-8
projekt i hosting: INTERmedi@