16 stycznia 2012
Biuletyn Informacji Publicznej
obsługa
redakcja
do pobrania
prawo
szukaj
statystyki
rejestr zmian
administracja
herb Urząd Miejski w Lubniewicach
69-210 Lubniewice, ul. Jana Pawła II 51
tel. +48 0957557052, 957558180, fax +48 957558186, 957557599
e-mail: urzad@lubniewice.pl, http: www.lubniewice.pl
 
 

drukuj wyślij
 
2007-09-25
Zarządzenie Burmistrza Lubniewic Nr 2/W/2007 z dnia 17 sierpnia 2007 r. w sprawie wprowadzenia regulaminu oceniania pracowników samorządowych zatrudnionych w Urzedzie Miejskim w Lubniewicach i jednostkach organizacyjnych Gminy Lubniewice.

Zarządzenie Nr  2/W /2007

Burmistrza Lubniewic

z dnia 17 sierpnia 2007 r.

 

 

w sprawie: wprowadzenia regulaminu oceniania pracowników samorządowych zatrudnionych w Urzędzie Miejskim w Lubniewicach i jednostkach organizacyjnych Gminy Lubniewice.

 

Na podstawie art. 33 ust. 3 ustawy z 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz. U. 2001 Nr 142, poz. 1591 z późn. zm.) , art. 17 ust.1 ustawy z dnia 22 marca 1990 r. o pracownikach samorządowych (Dz. U. 2001 r. Nr 142, poz. 1593 z późn. zm.) oraz rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 13 marca 2007 r. w sprawie sposobu i trybu dokonywania ocen kwalifikacyjnych pracowników samorządowych ( Dz. U. Nr 55 poz. 361).

zarządzam, co następuje:

§1

Wprowadzam Regulamin oceniania pracowników samorządowych Urzędu Miejskiego w Lubniewicach  i jednostek organizacyjnych Gminy Lubniewice , który  stanowi załącznik do niniejszego zarządzenia.

§2

Wykonanie zarządzenia powierzam Sekretarzowi Gminy.

§3

Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podjęcia.

 

 

 

 

 

 

 

Załącznik nr 1

do zarządzenia Nr 2/W/2007  Burmistrza Lubniewice

z dnia 17 sierpnia 2007 r.

 

Regulamin oceniania pracowników samorządowych Urzędu Miejskiego w Lubniewicach         i jednostek organizacyjnych Gminy Lubniewice

§1

1. W Urzędzie Miejskim w Lubniewicach  oraz jednostkach organizacyjnych Gminy przeprowadza się okresową ocenę kwalifikacyjną pracowników samorządowych zatrudnionych na stanowiskach urzędniczych oraz pracowników samorządowych mianowanych zatrudnionych na stanowiskach innych niż urzędnicze.

2. Okresowej oceny dokonują bezpośredni przełożeni wymienieni w § 2, zwani dalej „oceniającymi”

3. Okresową ocenę kwalifikacyjną pracowników przeprowadza się co najmniej raz na dwa lata, pierwszą ocenę należy przeprowadzić najpóźniej w terminie do 9.10.2007 r.

4. W przypadku pracowników nowo zatrudnionych pierwszą ocenę należy dokonać nie później niż w ciągu 6 miesięcy od dnia zatrudniania.

§2

Oceny pracowników dokonują  odpowiednio bezpośredni przełożeni :

1) Burmistrz – w odniesieniu do, Sekretarza Gminy, Skarbnika Gminy, kierowników jednostek organizacyjnych gminy oraz podległych mu pracowników na samodzielnych stanowiskach pracy,

2) Sekretarz Gminy – w odniesieniu do podległych mu pracowników na samodzielnych stanowiskach pracy,

4) Skarbnik Gminy – w odniesieniu do  pracowników Referatu Finansowo Księgowego i Podatkowego.

5) Kierownik MOPS – w odniesieniu do pracowników Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej .

6) Dyrektor Zespołu ZSS – w odniesieniu do pracowników Zespołu Szkół Samorządowych.

7) Kierownik ZGK – w odniesieniu do pracowników Zakładu Gospodarki Komunalnej. 

§3

1. Oceny pracownika dokonuje się na podstawie 6 obowiązkowych kryteriów oceny wymienionych w § 5 ust.1 oraz od 3 do 5 kryteriów dodatkowych wymienionych w § 5 ust.2. wybranych przez oceniającego .

 

§4

1.Oceny pracownika mają wpływ na :

1) przyznawanie nagród,
2) ustalanie wysokości wynagrodzenia,
3) zaszeregowanie i awans pracownika.

2. W przypadku ujemnej okresowej oceny kwalifikacyjnej  potwierdzonej ponowną ujemną oceną wystawioną nie wcześniej niż po upływie trzech miesięcy  Burmistrz lub Kierownik:

  1)  niezwłocznie rozwiązuje stosunek pracy z pracownikiem samorządowym zatrudnionym na stanowisku urzędniczym za wypowiedzeniem lub odwołuje go ze stanowiska,

  2)  może rozwiązać stosunek pracy z pracownikiem samorządowym mianowanym zatrudnionym na stanowisku innym niż urzędnicze za wypowiedzeniem.

 

§5

1.  Ustala się obowiązkowe  kryteria oceny pracownika:
1) sumienność,
2) sprawność,
3) bezstronność,
4) umiejętność stosowania odpowiednich przepisów,
5) planowanie i organizowanie pracy,
6) postawa etyczna.

2. Ustala się dodatkowe  kryteria oceny pracownika:
1) wiedza specjalistyczna,
2) umiejętność obsługi urządzeń technicznych,
3) znajomość języka obcego (czynna i bierna),
4) nastawienie na własny rozwój, podnoszenie kwalifikacji,
5) komunikacja werbalna,
6) komunikacja pisemna,
7) komunikatywność,
8) pozytywne podejście do obywatela,
9) umiejętność pracy w zespole,
10) umiejętność negocjowania,
11) zarządzanie informacją / dzielenie się informacjami,
12) zarządzanie zasobami,
13) zarządzanie personelem,
14) zarządzanie jakością realizowanych zadań,
15) zarządzanie wprowadzaniem zmian,
16) zorientowanie na rezultaty pracy,
17) podejmowanie decyzji,
18) radzenie sobie w sytuacjach kryzysowych,
19) samodzielność,
20) inicjatywa,
21) kreatywność,
22) myślenie strategiczne,
23) umiejętności analityczne.

3. Szczegółowy opis kryteriów zawiera rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 13 marca  2007 r. w sprawie sposobu i trybu dokonywania ocen kwalifikacyjnych pracowników samorządowych. (Dz .U. Nr 55, poz.361)

§6

1. Określenie poziomu wykonywania obowiązków następuje według skali :
1) bardzo dobry,
2) dobry,
3) zadowalający,
4) niezadowalający,

2. Okresową ocenę przyznaje się według skali:
1) pozytywna (bardzo dobry, dobry, zadowalający)
2) negatywna  ( niezadowalający)

3. Oceny pracowników są jawne.

 

§7

1. Dokonanie oceny potwierdza się na arkuszu okresowej oceny kwalifikacyjnej stanowiącej załącznik nr 2 do niniejszego Regulaminu .

2. Oceniający zapoznaje pracownika z dokonaną oceną w terminie 3 dni od dnia jej dokonania.
3. Arkusz oceny, o którym mowa w ust.1, przekazuje się do akt osobowych pracownika.

§8

1. Pracownikowi, wobec którego została dokonana ocena, przysługuje możliwość odwołania się do Burmistrza lub Kierownika jednostki organizacyjnej gminy w przypadku gdy ocenie podlega pracownik tej jednostki w terminie 7 dni od zapoznania się z treścią oceny.

2. Burmistrz przy rozpatrywaniu odwołań określonych w ust. 1 może powołać komisję dla zbadania zastrzeżeń zgłoszonych do otrzymanej oceny.

§9

Z treścią niniejszego regulaminu należy zapoznać wszystkich pracowników na 7 dni przed jego wejściem w życie.

 

§10

Regulamin wchodzi w życie z dniem 1 września 2007 r.

 

 

 

 

 

 

Załącznik nr 2

do zarządzenia Nr 2/W/2007  

Burmistrza Lubniewice

dnia 17 sierpnia 2007 r.

 

Arkusz okresowej oceny kwalifikacyjnej pracownika samorządowego

 

Część A

           

…………………………………………………………………………………………………..

(nazwa jednostki)

 

I. Dane dotyczące ocenianego pracownika samorządowego

 

Imię ……………………………………………………………………………………….........

Nazwisko ………………………………………………………………………………………

Komórka organizacyjna ………………………………………………………………………......................................

Stanowisko ……………………………………………………………………………………....................

Data mianowania/zatrudnienia na stanowisku urzędniczym ………………………………….........................................................................................

Data rozpoczęcia pracy na obecnym stanowisku ……………………………………………….......................................................................

 

II. Dane dotyczące poprzedniej oceny

 

Ocena/poziom …………………………………………………………………………………........................

Data sporządzenia ………………………………………………………………………………............................

 

............................            ................................               ……………............................

    (miejscowość)                 (dzień, miesiąc, rok)                         (pieczątka i podpis osoby   

                                                                                                                wypełniającej)

 

Część B

 

I. Kryteria oceny i termin sporządzenia oceny na piśmie

 

Nr

Kryteria obowiązkowe

 1.

Sumienność

 2.

Sprawność

 3.

Bezstronność

 4.

Umiejętność stosowania odpowiednich przepisów

 5.

Planowanie i organizowanie pracy

 6.

Postawa etyczna

 

 

Nr

Kryteria wybrane przez bezpośredniego przełożonego

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Sporządzenie oceny na piśmie nastąpi w ……………………………………………….....

                                                                                (należy wpisać miesiąc, rok)

 

         …………………………………                                           ……………..

        (imię i nazwisko oceniającego)                                          (stanowisko)

                                  

      ……………………………………….                            ……………………….............

(data rozpoczęcia pracy na obecnym stanowisku)      (data i podpis oceniającego)

 

 

 

 

II. Zatwierdzenie kryteriów przez kierownika jednostki

 

(Uwagi kierownika jednostki do kryteriów wybranych przez bezpośredniego przełożonego).

........................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................

........................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................

........................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................

........................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................

................................................................................................................................................................................................................................................................................

 

                       

         ………………….............                                       ….…………….....................

              (imię i nazwisko)                                                         (data i podpis)

 

Zapoznałam/łem się z kryteriami oceny oraz terminem sporządzenia oceny                    na piśmie.

..............................                   ................................                   …….........................

   (miejscowość)                                   (dzień, miesiąc, rok)                              (podpis ocenianego)

Część C

 

Opinia dotycząca wykonywania obowiązków przez ocenianego

 

Dane dotyczące oceniającego:

 

Imię/imiona ……………………………………………………………………………………....................

Nazwisko ……………………………………………………………………………………….................

Stanowisko ……………………………………………………………………………………....................

Data rozpoczęcia pracy na obecnym stanowisku

(Należy napisać, w jaki sposób oceniany wykonywał obowiązki w okresie, w którym podlegał ocenie, czy spełniał ustawowe kryteria oceny. Jeżeli pracownik wykonywał w okresie, w któ­rym podlegał ocenie, dodatkowe zadania, które nie wynikają z opisu zajmowanego przez niego stanowiska, należy je wskazać).

……………………………………………….......................................................................

........................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................

........................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................

........................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................

........................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................

........................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................

........................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................

........................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................

................................................................................................................................................................................................................................................................................

........................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................

 

 

 

............................                 ................................                    …….........................

 (miejscowość)                      (dzień, miesiąc, rok)                 (podpis oceniającego)

 

 

Część D

 

Określenie poziomu wykonywania obowiązków oraz przyznanie okresowej oceny

 

Oceniam wykonywanie obowiązków przez:

Panią/Pana ……………………………………………………………………………………….................

w okresie od ...................................................  do ........................................................

na poziomie (wstawić krzyżyk w odpowiednim polu):

 

bardzo dobrym

 

 

Wykonywał wszystkie obowiązki wynikające z opisu stanowiska pracy w sposób często prze­wyższający oczekiwania. W razie konieczności podjął się wykonywania zadań dodatkowych i wykonał je zgodnie z ustalonymi standardami. W trakcie wykonywania obowiązków stale spełniał wszystkie kryteria oceny wymienione w części B.

 

dobrym

 

 

Wykonywał wszystkie obowiązki wynikające z opisu stanowiska pracy w sposób odpowiada­jący oczekiwaniom. W trakcie wykonywania obowiązków stale spełniał większość kryteriów oceny wymienionych w części B.

 

zadowalającym

 

 

Większość obowiązków wynikających z opisu stanowiska pracy wykonywał w sposób odpo­wiadający oczekiwaniom. W trakcie wykonywania obowiązków stale spełniał niektóre kryteria oceny wymienione w części B.

 

niezadowalającym

 

 

Większość obowiązków wynikających z opisu stanowiska pracy wykonywał w sposób nieod­powiadający oczekiwaniom. W trakcie wykonywania obowiązków nie spełniał wcale bądź spełniał rzadko kryteria oceny wymienione w części B.

i przyznaję okresową ocenę:

 

 

 

 

(wpisać pozytywną – jeżeli zaznaczony został poziom bardzo dobry, dobry                       lub zadowalający, negatywną – jeżeli poziom niezadowalający)

 

............................                   ................................                  …………………….....

 (miejscowość)                       (dzień, miesiąc, rok)                (podpis oceniającego)

 

 

 

Część E

 

Zapoznałam/łem się z oceną sporządzoną na piśmie przez:

 

Panią/Pana ……………………………………………………………………………………............

 

............................             ..................................               .....................................      (miejscowość)                 (dzień, miesiąc, rok)                    (podpis ocenianego)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Załącznik do Arkusza okresowej oceny

kwalifikacyjnej pracownika samorządowego

 

 

 

 

 

INSTRUKCJA WYSTAWIANIA OCENY KOŃCOWEJ

 

 

 

 

1. Wartość punktowa ocenianego pracownika

 

 

 

Ocena za kryterium

Ilość punktów

Bardzo dobry

4

Dobry

3

Zadawalający

2

Niezadowalający

1

 

 

 

2. Przedział punktowy dla każdej z ocen końcowych

 

 

Skala punktowa

Ocena końcowa

Ocena okresowa

od

do

 

 

4,0

3,5

Bardzo dobry

 

pozytywna

3,4

2,7

Dobry

2,6

1,8

Zadawalający

1,7

1,0

Niezadawalający

negatywna

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

3. Ocena końcowa

 

Pracownik: .....................................................

Stanowisko: ..................................................

 

Lp.

Kryteria obowiązkowe

Ocena za kryterium

Punkty

1

Sumienność

 

 

2

Sprawność

 

 

3

Bezstronność

 

 

4

Umiejętność stosowania odpowiednich przepisów

 

 

5

Planowanie i organizowanie

 

 

6

Postawa etyczna

 

 

 

Kryteria wybrane

 

 

7

 

 

 

8

 

 

 

9

 

 

 

10

 

 

 

11

 

 

 

Okresowa ocena kwalifikacyjna pracownika

12

Suma punktów

 

13

Uzyskana skala punktowa 

 

14

Ocena końcowa

 

 

 

(Uzyskaną ilość punktów dzielimy przez liczbę kryteriów (11) = wynik oceny kwalifikacyjnej pracownika)

 

 

 

 

.........................................................

      (podpis osoby oceniającej)

 

 

 

 

 

 

 

Załącznik do Arkusza okresowej oceny

kwalifikacyjnej pracownika samorządowego

 

 

 

 

 

Protokół z rozmowy wstępnej

 

1

Termin

 

2

Miejsce rozmowy

 

3

Godzina rozpoczęcia rozmowy

 

 

4

 

Osoby uczestniczące                   w rozmowie

Przełożony:

 

Pracownik:

 

 

 

 

5

 

 

 

Przedmiot rozmowy

Omówienie sposobu realizacji przez pracownika obowiązków wynikających             z zakresu czynności na zajmowanym stanowisku pracy oraz obowiązków określonych w art. 15 i art. 16 ust. 1 ustawy o pracownikach samorządowych     

6

Wnioski wynikające z rozmowy, ustalenia wyboru kryteriów do oceny pracownika

 

7

Uwagi

Przełożonego:

Pracownika:

8

Godzina zakończenia rozmowy

 

9

Protokół sporządził

 

10

Podpis przełożonego

 

 

11

Podpis pracownika

 

 

 

 

 

 

Załącznik do Arkusza okresowej oceny

kwalifikacyjnej pracownika samorządowego

 

 

 

Protokół  z rozmowy oceniającej

 

z dnia ....................................

 

Rozmowa odbyła się w ..................................................................................................

Rozmowę rozpoczęto o godzinie ...................................................................................

I.                     Osoby uczestniczące w rozmowie:

Przełożony: ....................................................................................................................

Pracownik: .....................................................................................................................

II. Przedmiot rozmowy: omówienie wykonywania przez ocenianego pracownika jego obowiązków w okresie, w którym podlegał ocenie, trudności napotykanych przez niego podczas realizacji zadań i spełniania przez ocenianego ustalonych kryteriów oceny: ............................................................................................................................

................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................

........................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................

................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................

........................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................

III. Wnioski wynikające z rozmowy, ewentualne ustalenia na przyszłość:

................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................

........................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................

................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................

........................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................

IV. Uwagi przełożonego i pracownika:

................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................

........................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................

................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................

........................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................

Rozmowę zakończono o godzinie: ................................................................................

Protokół sporządził: .......................................................................................................

 

 

...........................................                                                   ........................................

      (Podpis przełożonego)                                                                           (Podpis pracownika)

 
Data wytworzenia: 2007-09-25
Data udostępnienia: 2007-09-25
Ilość wyświetleń: 77
Rejestr zmian: zobacz
Sporządzone przez: Administrator
Opublikowane przez: Waldemar Gatzka
  Poprawny HTML 4.01 Transitional Poprawny arkusz CSS Poprawne kodowanie UTF-8
projekt i hosting: INTERmedi@