16 stycznia 2012
Biuletyn Informacji Publicznej
obsługa
redakcja
do pobrania
prawo
szukaj
statystyki
rejestr zmian
administracja
herb Urząd Miejski w Lubniewicach
69-210 Lubniewice, ul. Jana Pawła II 51
tel. +48 0957557052, 957558180, fax +48 957558186, 957557599
e-mail: urzad@lubniewice.pl, http: www.lubniewice.pl
 
 

drukuj wyślij
 
2009-11-16
Zarządzenie nr 42A/08 Burmistrza Lubniewic z dnia 01 lipca 2008 w sprawie powołania Gminnej Komisji Urbanistyczno - Architektonicznej z siedzibą w Lubniewicach.

 

                                                     ZARZĄDZENIE Nr 42A /08

Burmistrza Lubniewic

z dnia 01 lipca 2008r.

 

 

w sprawie powołania Gminnej Komisji Urbanistyczno-Architektonicznej
z siedzibą w Lubniewicach

 

Na podstawie art. 8 ust. 3, ust. 4 i ust. 6 ustawy z dnia 27 marca 2003 r. o planowaniu
i zagospodarowaniu przestrzennym (Dz.U. z 2003 r., Nr 80, poz. 717 ze zm.), zarządzam
co następuje:

 

§1. Powołuję Gminną Komisję Urbanistyczno-Architektoniczną w Lubniewicach, zwaną dalej „Komisją”, w następującym składzie:

1)      Jan Walczak – Przewodniczący Komisji

2)      Waldemar Gatzka – Sekretarz Komisji

3)      Ryszard Kamfonik – Członek Komisji

4)      Wojciech Wyderko – Członek Komisji

 

            §2. 1. Siedzibą Komisji jest Urząd Miejski w Lubniewicach.

            2. Komisja w uzasadnionych przypadkach może dokonywać wizji w terenie lub obradować poza siedzibą Urzędu.

            3. Komisja pełni funkcję organu doradczego Burmistrza Lubniewic.

            4. Komisja może  pełnić funkcję organu doradczego wójta/burmistrza/prezydenta innej gminy lub miasta w przypadku zawarcia porozumienia, o którym mowa w art. 8 ust. 4 ustawy z dnia 27 marca 2003 roku o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym (Dz. U. nr 80 poz. 717).

 

            §3. 1. Szczegółowe zasady, organizację i tryb działania Komisji określa Regulamin Komisji stanowiący Załącznik nr 1 Zarządzenia.

            2. Obsługę organizacyjno-techniczną zapewnia Urząd Miejski w Lubniewicach

 

            3. Wydatki związane z działalnością Komisji pokrywane są z budżetu Gminy Lubniewice.

            4. W przypadku powierzenia Komisji funkcji organu doradczego innej gminy/miasta koszty

działania Komisji pokrywa gmina/miasto na rzecz której/którego Komisja działa, na zasadach

określonych w porozumieniu, o którym mowa §2 pkt 3 niniejszego regulaminu.

 

            §4. Wykonanie Zarządzenia powierza się Sekretarzowi Gminy

 

            §5. Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podpisania.

 

 


                                                                                                                                                                 Załącznik nr  1 

do Zarządzenia

Nr  42A/08

Burmistrza Lubniewic

z dnia 01lipca 2008 r.

 

 

REGULAMIN ORGANIZACYJNY
GMINNEJ KOMISJI URBANISTYCZNO-ARCHITEKTONICZNEJ

W LUBNIEWICACH

 

 

            §1. Regulamin organizacyjny Miejskiej Komisji Urbanistyczno-Architektonicznej, zwanej dalej “Komisją”, określa organizację i tryb działania Komisji.

 

            §2. Ilekroć mowa jest o:

1)      Komisji - należy przez to rozumieć Gminną Komisję Urbanistyczno-Architektoniczną w Lubniewicach;

2)      ustawie - należy przez to rozumieć ustawę z dnia 27 marca 2003 r. o planowaniu
i zagospodarowaniu przestrzennym (Dz.U. z 2003 r., Nr 80, poz. 717 ze zm.);

3)      Urzędzie - należy przez to rozumieć Urząd Miejski w Lubniewicach.

 

            §3. 1. Członków Komisji powołuje i odwołuje Burmistrz Lubniewic w drodze zarządzenia.

            2. W skład Komisji wchodzą:

1)      przewodniczący Komisji;

2)      sekretarz Komisji;

3)      2.-ch członków Komisji;

            3. Wybór przewodniczącego i sekretarza odbywa się na pierwszym posiedzeniu Komisji większością głosów i podlega akceptacji Burmistrza Lubniewic.

            4. W posiedzeniach Komisji mogą brać udział bez prawa głosowania:

1)  autorzy opiniowanych opracowań i koreferatów,

2)  przedstawiciele organów Gminy i osoby zainteresowane. 

 

            §4. 1. Do  praw i obowiązków Przewodniczącego Komisji należy w szczególności:

1)      przewodniczenie posiedzeniom,

2)      sprawdzanie, ważności obrad Komisji;

3)      ustalanie porządku obrad,

4)      zapraszanie ekspertów, przedstawicieli instytucji i stowarzyszeń twórczych,

5)      wybór koreferentów i ekspertów,

6)      formułowanie ustaleń z posiedzeń Komisji,

7)      reprezentowanie Komisji na zewnątrz;

8)      w głosowaniu w którym równoważy się liczba głosów (za i przeciw), prawo do podwójnego decydującego głosu;

            2. Do obowiązków Sekretarza Komisji należy w szczególności:

1)      przewodniczenie posiedzeniom Komisji w przypadku nieobecności Przewodniczącego,

2)      wysyłanie zawiadomień do członków Komisji oraz zainteresowanych stron o posiedzeniu, 

3)      w przypadku opiniowania projektów miejscowych planów wysyła projekt planu wraz z załącznikiem graficznym  wraz z zawiadomieniem

4)      przygotowanie materiałów na posiedzenie i udostępnianie ich członkom Komisji,

5)      nadzór nad całokształtem obsługi organizacyjno-technicznej prac Komisji,

6)      sporządzenie protokółów z posiedzeń i listy obecności,

7)      archiwizowanie wydawanych opinii i protokółów z posiedzeń.

            3. Do praw i obowiązków wszystkich członków Komisji należy:

1)      członek Komisji może być autorem lub członkiem zespołu autorskiego rozpatrywanego opracowania, wówczas podlega wyłączeniu z głosowania.

2)      aktywne uczestnictwo w pracach i realizacji celów i zadań Komisji,

3)      przestrzeganie Regulaminu Komisji,

4)      przestrzeganie zasad etycznego postępowania, działania zgodnie ze swoją najlepszą wiedzą w interesie publicznym, zachowania zasad obiektywności i bezstronności w sprawach          objętych  zakresem działania Komisji,

5)      uwzględnianie przy opiniowaniu opracowań:

6)      wymagań ładu przestrzennego , w tym urbanistyki i architektury,

7)      walorów architektonicznych i krajobrazowych,

8)      wymagań ochrony środowiska, w tym gospodarowania wodami i ochrony gruntów rolnych i leśnych,

9)      wymagań ochrony dziedzictwa kulturowego i zabytków oraz dóbr kultury współczesnej,

10)  wymagań ochrony zdrowia oraz bezpieczeństwa ludzi i mienia, a także potrzeby osób niepełnosprawnych,

11)  walorów ekonomicznych przestrzeni,

12)  prawa własności,

13)  potrzeb obronności i bezpieczeństwa państwa,

14)  potrzeb ochrony interesu publicznego.

           

            §5. Do obowiązków Komisji należy:

1)      opiniowanie projektów studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego gminy lub projektów jego zmian, na podstawie art. 11 pkt 5 ustawy;

2)      opiniowanie projektów miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego lub ich zmian, na podstawie art. 17 pkt 6 lit. a ustawy;

3)      opiniowanie analiz zmian w zagospodarowaniu przestrzennym miasta i Gminy;

4)      ocena postępów w opracowaniu miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego;

5)      opiniowanie wieloletnich programów sporządzania miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego, przedłożonych Komisji na podstawie art. 32 ust. 1 i ust. 2 ustawy;

6)      na wniosek Burmistrza Komisja wydaje opinię w sprawach: innych opracowań planistycznych w zależności od potrzeb;

7)      sporządzenie protokołu z przebiegu obrad Komisji i listy obecności z każdego posiedzenia;

8)      w terminie nie dłuższym niż 14 dni od dnia obrad Komisji, przygotowanie pisemnej opinii w formie uchwały Komisji w sprawach, które były przedmiotem posiedzenia Komisji.

 

            §6. Obrady Komisji są ważne jeżeli:

1)      zawiadomienie członków Komisji o terminie mającego się odbyć posiedzenia oraz zaproszenia osób przewidzianych do udziału w posiedzeniach Komisji zostaną wysłane za potwierdzeniem odbioru co najmniej na 7 dni przed terminem posiedzenia;

2)      w zawiadomieniu wskazano miejsce, datę oraz tematykę posiedzenia;

3)      projekty, prognozy, ekspertyzy lub materiały planistyczne podlegające opiniowaniu zostały:

4)      złożone u Sekretarza Komisji najpóźniej na 10 dni przed terminem posiedzenia Komisji,

5)      udostępnione do wglądu członkom Komisji, co najmniej na 7 dni przed terminem posiedzenia;

6)      obecnych jest co najmniej 4 członków Komisji, w tym żaden nie jest autorem opiniowanego materiału planistycznego, i co najmniej połowa jest rekomendowana przez branżowe stowarzyszenia lub samorządy zawodowe.

 

            §7. W przypadku nie uzyskania opinii na posiedzeniu Komisji lub negatywnej opinii Komisji, Przewodniczący wyznacza  termin następnego posiedzenia, nie później niż w ciągu 2 tygodni.

 

            §8. 1. Komisja w toku dyskusji przyjmuje założenia do projektu opinii.

            2. Przewodniczący i Sekretarz Komisji upoważnieni są do przyjęcia protokołu z

posiedzenia Komisji oraz zredagowania opinii w oparciu o ustalenia wynikające z

przeprowadzonej dyskusji. Opinia  ta podlega przyjęciu w drodze głosowania.

            4. Opinie podejmowane przez Komisję przyjmowane są zwykłą większością głosów.

            5. W razie równowagi głosów rozstrzygającym jest głos Przewodniczącego.

            6. Protokół z posiedzenia Komisji podpisuje Przewodniczący Komisji oraz Sekretarz.

 

            §9. l. Za uczestnictwo w pracach Komisji członkom rekomendowanym przez branżowe  stowarzyszenia  i samorządy zawodowe przysługuje dieta  w wysokości 50% brutto minimalnego wynagrodzenia, o którym mowa w ustawie z dnia 11 września 2007 r. w sprawie wysokości  minimalnego wynagrodzenia za pracę w 2008 r. (Dz.U. z 2007r. Nr 171, poz. 1209).     

            2. Podstawą do wypłacenia diety  jest udział w obradach Komisji i wpis na listę obecności.

            3. Wynagrodzenie o którym mowa w ust. 2 wypłacane będzie przelewem na konto banku, wskazane przez członka Komisji.

            4. Wyklucza się z obrad Komisji członka, który jest autorem, współautorem lub współmałżonkiem, krewnym i powinowatym do II stopnia opiniowanych opracowań bez prawa wynagrodzenia za uczestnictwo w Komisji

 

 

            §10. Postanowienia niniejszego regulaminu znajdują odpowiednie zastosowanie w przypadku powierzenia Komisji pełnienie funkcji organu doradczego innej gminy/miasta w trybie, o którym mowa w art. 8 ust. 4 ustawy z dnia 27 marca 2003 r. o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym (Dz. U. Nr 80 poz.717).

 

            §11. Zmiana Regulaminu Komisji wymaga formy pisemnej.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 
Data wytworzenia: 2009-11-16
Data udostępnienia: 2009-11-16
Ilość wyświetleń: 93
Rejestr zmian: zobacz
Sporządzone przez: Waldemar Gatzka
Zatwierdzone przez: Waldemar Gatzka
Opublikowane przez: Waldemar Gatzka
  Poprawny HTML 4.01 Transitional Poprawny arkusz CSS Poprawne kodowanie UTF-8
projekt i hosting: INTERmedi@