|
|||||||||||||
2009-11-16
Zarządzenie nr 42A/08 Burmistrza Lubniewic z dnia 01 lipca 2008 w sprawie powołania Gminnej Komisji Urbanistyczno - Architektonicznej z siedzibą w Lubniewicach.
ZARZĄDZENIE Nr 42A /08 Burmistrza Lubniewic z dnia 01 lipca 2008r.
w sprawie powołania Gminnej Komisji Urbanistyczno-Architektonicznej
Na podstawie art. 8 ust. 3, ust. 4 i ust. 6 ustawy z dnia 27 marca 2003 r. o planowaniu
§1. Powołuję Gminną Komisję Urbanistyczno-Architektoniczną w Lubniewicach, zwaną dalej „Komisją”, w następującym składzie: 1) Jan Walczak – Przewodniczący Komisji 2) Waldemar Gatzka – Sekretarz Komisji 3) Ryszard Kamfonik – Członek Komisji 4) Wojciech Wyderko – Członek Komisji
§2. 1. Siedzibą Komisji jest Urząd Miejski w Lubniewicach. 2. Komisja w uzasadnionych przypadkach może dokonywać wizji w terenie lub obradować poza siedzibą Urzędu. 3. Komisja pełni funkcję organu doradczego Burmistrza Lubniewic. 4. Komisja może pełnić funkcję organu doradczego wójta/burmistrza/prezydenta innej gminy lub miasta w przypadku zawarcia porozumienia, o którym mowa w art. 8 ust. 4 ustawy z dnia 27 marca 2003 roku o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym (Dz. U. nr 80 poz. 717).
§3. 1. Szczegółowe zasady, organizację i tryb działania Komisji określa Regulamin Komisji stanowiący Załącznik nr 1 Zarządzenia. 2. Obsługę organizacyjno-techniczną zapewnia Urząd Miejski w Lubniewicach
3. Wydatki związane z działalnością Komisji pokrywane są z budżetu Gminy Lubniewice. 4. W przypadku powierzenia Komisji funkcji organu doradczego innej gminy/miasta koszty działania Komisji pokrywa gmina/miasto na rzecz której/którego Komisja działa, na zasadach określonych w porozumieniu, o którym mowa §2 pkt 3 niniejszego regulaminu.
§4. Wykonanie Zarządzenia powierza się Sekretarzowi Gminy
§5. Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podpisania.
do Zarządzenia Nr 42A/08 Burmistrza Lubniewic z dnia 01lipca 2008 r.
REGULAMIN ORGANIZACYJNY W LUBNIEWICACH
§1. Regulamin organizacyjny Miejskiej Komisji Urbanistyczno-Architektonicznej, zwanej dalej “Komisją”, określa organizację i tryb działania Komisji.
§2. Ilekroć mowa jest o: 1) Komisji - należy przez to rozumieć Gminną Komisję Urbanistyczno-Architektoniczną w Lubniewicach; 2) ustawie - należy przez to rozumieć ustawę z dnia 27 marca 2003 r. o planowaniu 3) Urzędzie - należy przez to rozumieć Urząd Miejski w Lubniewicach.
§3. 1. Członków Komisji powołuje i odwołuje Burmistrz Lubniewic w drodze zarządzenia. 2. W skład Komisji wchodzą: 1) przewodniczący Komisji; 2) sekretarz Komisji; 3) 2.-ch członków Komisji; 3. Wybór przewodniczącego i sekretarza odbywa się na pierwszym posiedzeniu Komisji większością głosów i podlega akceptacji Burmistrza Lubniewic. 4. W posiedzeniach Komisji mogą brać udział bez prawa głosowania: 1) autorzy opiniowanych opracowań i koreferatów, 2) przedstawiciele organów Gminy i osoby zainteresowane.
§4. 1. Do praw i obowiązków Przewodniczącego Komisji należy w szczególności: 1) przewodniczenie posiedzeniom, 2) sprawdzanie, ważności obrad Komisji; 3) ustalanie porządku obrad, 4) zapraszanie ekspertów, przedstawicieli instytucji i stowarzyszeń twórczych, 5) wybór koreferentów i ekspertów, 6) formułowanie ustaleń z posiedzeń Komisji, 7) reprezentowanie Komisji na zewnątrz; 8) w głosowaniu w którym równoważy się liczba głosów (za i przeciw), prawo do podwójnego decydującego głosu; 2. Do obowiązków Sekretarza Komisji należy w szczególności: 1) przewodniczenie posiedzeniom Komisji w przypadku nieobecności Przewodniczącego, 2) wysyłanie zawiadomień do członków Komisji oraz zainteresowanych stron o posiedzeniu, 3) w przypadku opiniowania projektów miejscowych planów wysyła projekt planu wraz z załącznikiem graficznym wraz z zawiadomieniem 4) przygotowanie materiałów na posiedzenie i udostępnianie ich członkom Komisji, 5) nadzór nad całokształtem obsługi organizacyjno-technicznej prac Komisji, 6) sporządzenie protokółów z posiedzeń i listy obecności, 7) archiwizowanie wydawanych opinii i protokółów z posiedzeń. 3. Do praw i obowiązków wszystkich członków Komisji należy: 1) członek Komisji może być autorem lub członkiem zespołu autorskiego rozpatrywanego opracowania, wówczas podlega wyłączeniu z głosowania. 2) aktywne uczestnictwo w pracach i realizacji celów i zadań Komisji, 3) przestrzeganie Regulaminu Komisji, 4) przestrzeganie zasad etycznego postępowania, działania zgodnie ze swoją najlepszą wiedzą w interesie publicznym, zachowania zasad obiektywności i bezstronności w sprawach objętych zakresem działania Komisji, 5) uwzględnianie przy opiniowaniu opracowań: 6) wymagań ładu przestrzennego , w tym urbanistyki i architektury, 7) walorów architektonicznych i krajobrazowych, 8) wymagań ochrony środowiska, w tym gospodarowania wodami i ochrony gruntów rolnych i leśnych, 9) wymagań ochrony dziedzictwa kulturowego i zabytków oraz dóbr kultury współczesnej, 10) wymagań ochrony zdrowia oraz bezpieczeństwa ludzi i mienia, a także potrzeby osób niepełnosprawnych, 11) walorów ekonomicznych przestrzeni, 12) prawa własności, 13) potrzeb obronności i bezpieczeństwa państwa, 14) potrzeb ochrony interesu publicznego.
§5. Do obowiązków Komisji należy: 1) opiniowanie projektów studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego gminy lub projektów jego zmian, na podstawie art. 11 pkt 5 ustawy; 2) opiniowanie projektów miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego lub ich zmian, na podstawie art. 17 pkt 6 lit. a ustawy; 3) opiniowanie analiz zmian w zagospodarowaniu przestrzennym miasta i Gminy; 4) ocena postępów w opracowaniu miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego; 5) opiniowanie wieloletnich programów sporządzania miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego, przedłożonych Komisji na podstawie art. 32 ust. 1 i ust. 2 ustawy; 6) na wniosek Burmistrza Komisja wydaje opinię w sprawach: innych opracowań planistycznych w zależności od potrzeb; 7) sporządzenie protokołu z przebiegu obrad Komisji i listy obecności z każdego posiedzenia; 8) w terminie nie dłuższym niż 14 dni od dnia obrad Komisji, przygotowanie pisemnej opinii w formie uchwały Komisji w sprawach, które były przedmiotem posiedzenia Komisji.
§6. Obrady Komisji są ważne jeżeli: 1) zawiadomienie członków Komisji o terminie mającego się odbyć posiedzenia oraz zaproszenia osób przewidzianych do udziału w posiedzeniach Komisji zostaną wysłane za potwierdzeniem odbioru co najmniej na 7 dni przed terminem posiedzenia; 2) w zawiadomieniu wskazano miejsce, datę oraz tematykę posiedzenia; 3) projekty, prognozy, ekspertyzy lub materiały planistyczne podlegające opiniowaniu zostały: 4) złożone u Sekretarza Komisji najpóźniej na 10 dni przed terminem posiedzenia Komisji, 5) udostępnione do wglądu członkom Komisji, co najmniej na 7 dni przed terminem posiedzenia; 6) obecnych jest co najmniej 4 członków Komisji, w tym żaden nie jest autorem opiniowanego materiału planistycznego, i co najmniej połowa jest rekomendowana przez branżowe stowarzyszenia lub samorządy zawodowe.
§7. W przypadku nie uzyskania opinii na posiedzeniu Komisji lub negatywnej opinii Komisji, Przewodniczący wyznacza termin następnego posiedzenia, nie później niż w ciągu 2 tygodni.
§8. 1. Komisja w toku dyskusji przyjmuje założenia do projektu opinii. 2. Przewodniczący i Sekretarz Komisji upoważnieni są do przyjęcia protokołu z posiedzenia Komisji oraz zredagowania opinii w oparciu o ustalenia wynikające z przeprowadzonej dyskusji. Opinia ta podlega przyjęciu w drodze głosowania. 4. Opinie podejmowane przez Komisję przyjmowane są zwykłą większością głosów. 5. W razie równowagi głosów rozstrzygającym jest głos Przewodniczącego. 6. Protokół z posiedzenia Komisji podpisuje Przewodniczący Komisji oraz Sekretarz.
§9. l. Za uczestnictwo w pracach Komisji członkom rekomendowanym przez branżowe stowarzyszenia i samorządy zawodowe przysługuje dieta w wysokości 50% brutto minimalnego wynagrodzenia, o którym mowa w ustawie z dnia 11 września 2007 r. w sprawie wysokości minimalnego wynagrodzenia za pracę w 2008 r. (Dz.U. z 2007r. Nr 171, poz. 1209). 2. Podstawą do wypłacenia diety jest udział w obradach Komisji i wpis na listę obecności. 3. Wynagrodzenie o którym mowa w ust. 2 wypłacane będzie przelewem na konto banku, wskazane przez członka Komisji. 4. Wyklucza się z obrad Komisji członka, który jest autorem, współautorem lub współmałżonkiem, krewnym i powinowatym do II stopnia opiniowanych opracowań bez prawa wynagrodzenia za uczestnictwo w Komisji
§10. Postanowienia niniejszego regulaminu znajdują odpowiednie zastosowanie w przypadku powierzenia Komisji pełnienie funkcji organu doradczego innej gminy/miasta w trybie, o którym mowa w art. 8 ust. 4 ustawy z dnia 27 marca 2003 r. o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym (Dz. U. Nr 80 poz.717).
§11. Zmiana Regulaminu Komisji wymaga formy pisemnej.
Data wytworzenia: 2009-11-16
Data udostępnienia: 2009-11-16 Ilość wyświetleń: 93 Rejestr zmian: zobacz Sporządzone przez: Waldemar Gatzka Zatwierdzone przez: Waldemar Gatzka Opublikowane przez: Waldemar Gatzka |
|||||||||||||
projekt i hosting: INTERmedi@
|