16 stycznia 2012
Biuletyn Informacji Publicznej
obsługa
redakcja
do pobrania
prawo
szukaj
statystyki
rejestr zmian
administracja
herb Urząd Miejski w Lubniewicach
69-210 Lubniewice, ul. Jana Pawła II 51
tel. +48 0957557052, 957558180, fax +48 957558186, 957557599
e-mail: urzad@lubniewice.pl, http: www.lubniewice.pl
 
 

drukuj wyślij
 
2010-09-27
Zarządzenie Nr 25/W/2010 Burmistrza Lubniewic z dnia 16 września 2010 r. w sprawie szczegółowych zasad i terminów do projektu budżetu na 2011 rok

 

ZARZĄDZENIE  NR  25/W/2010

BURMISTRZA  Lubniewic

       z dnia  16 września  2010 roku

 

 

w  sprawie szczegółowych zasad  i terminów opracowania materiałów do projektu  budżetu  na  2011 rok.

 

Działając na  podstawie  art. 30, ust. 2  ustawy  z  dnia  8  marca  1990  roku  o  samorządzie  gminnym  (Dz. U. Nr 142  z  2001  roku,  poz. 1591  z  późniejszymi  zmianami) oraz  §  1 Uchwały Nr XXXI/263/2010  w  sprawie  trybu  prac nad projektem uchwały  budżetowej Gminy Lubniewice    Burmistrz  Lubniewic

 

zarządza, co następuje:

 

§ 1

 

      Kierownicy jednostek i zakładów budżetowych  Gminy  Lubniewice oraz kierownicy     samorządowych instytucji kultury i samodzielnych stanowisk pracy  Urzędu Miejskiego opracują  plany  rzeczowe  zadań  oraz  materiały  do  projektu  budżetu  miasta  na  2011 rok  w  szczegółowości  i  terminach  określonych  w  niniejszym  zarządzeniu .

 

§  2

 

Projekty  planów  finansowych  winny być opracowane  w  układzie  obowiązującej  klasyfikacji  budżetowej.

 

§  3

 

Materiały  do  projektu  budżetu  miasta  na  2011  rok   kierownicy  jednostek  oraz  pracownicy   Urzędu Miejskiego  opracowują  na  podstawie:

 

 

     1.Zakładanego wzrostu przeciętnego wynagrodzenia w wysokości  2 %.

     2. Prognozowanej inflacji  na poziomie  2,3 %.

     3. Przewidywanego stanu zatrudnienia  na  koniec  roku 2010  oraz  uzasadnionych 

     zmian  na  2011 rok.

     4. Stawek podatkowych, opłat i cen  obowiązujących  w  2010  roku  z  uwzględnieniem 

    prognozowanych  uzasadnionych  ich  zmian  od  1  stycznia  2011 roku.

 

§  4

 

1.      Komisje Rady Miejskiej  oraz  Radni  składają  wnioski  do  projektu  budżetu  miasta  na  2011  rok  w  terminie  do  30  września  2010 roku , celem ich dalszego opracowania .

2.      Projekty  planów  finansowych  kierownicy  jednostek, zakładów  budżetowych  i  innych  jednostek  organizacyjnych    przedkładają  Skarbnikowi    w  nieprzekraczalnym terminie  do  dnia  15  października  2010 roku.

3.      Zbiorcze zestawienie wniosków  oraz  projekty  planów  finansowych pracownicy    Urzędu Miejskiego  przedkładają  Skarbnikowi    w  nieprzekraczalnym terminie  do  dnia  30  września  2010 roku.

4.      Samorządowe  Instytucje  Kultury  (Gminny Dom Kultury,  Biblioteka  Publiczna  Miasta i Gminy) składają  plany finansowe  na  2011  rok  w  terminie  do  15 października  2010 roku .

 

§  5

 

Szczegółowe  zasady  opracowania  materiałów  do  projektu  budżetu  miasta  na  2011  rok  i  wykaz  obowiązujących  formularzy  określa  załącznik  do niniejszego zarządzenia.

 

§  6

 

Skarbnik Gminy  w  oparciu  o  przedłożone  projekty  planów  finansowych  i  propozycje  zadań, a   także  prognozowane  kwoty  dochodów  własnych, dotacji celowych  na   realizację  zadań  własnych  i  zadań  zleconych  z  zakresu  administracji  rządowej  i  subwencji  ogólnej  z  budżetu  państwa  sporządzi  projekt  budżetu  i  przedłoży  Burmistrzowi Lubniewic   w  terminie  do  30 października 2010 roku.

 

§  7

 

Burmistrz  Lubniewic  sporządza  projekt  budżetu   zgodnie z  § 5  Uchwały  Nr XXXI/263/2010 Rady Miejskiej w Lubniewicach  z  dnia  15 września 2010  roku w  sprawie  trybu prac nad projektem  uchwały budżetowej Gminy Lubniewice  przedkłada  Radzie  Miejskiej w Lubniewicach oraz przesyła  Regionalnej Izbie Obrachunkowej w Zielonej Górze      do  dnia  15  listopada  2010 roku.

 

§  8

 

Wykonanie zarządzenia  powierza  się Skarbnikowi  , samodzielnym stanowiskom pracy Urzędu Miejskiego, kierownikom  gminnych jednostek organizacyjnych.

 

§  10

 

Zarządzenie wchodzi  w  życie  z  dniem podjęcia i podlega ogłoszeniu w Biuletynie Informacji Publicznej oraz  na tablicy ogłoszeń Urzędu Miejskiego .

 

  

 

UZASADNIENIE

DO  ZARZĄDZENIA  NR  25 /W/2010

BURMISTRZA LUBNIEWIC

z dnia  16września   2010 roku

 

 

w  sprawie szczegółowych zasad i terminów opracowania materiałów do    projektu  budżetu  na  2011  rok.

 

 

            Stosownie do §  1  Uchwały  Nr XXXI/263/2010   Rady  Miejskiej  w Lubniewicach

 z  dnia  15 września 2010  roku  Burmistrz  Miasta  w  terminie  do  16 września  każdego  roku  wydaje zarządzenie  w  sprawie  opracowania  materiałów  planistycznych.

Zarządzenie Burmistrza    w  sprawie  opracowania  projektu   budżetu  na  2011  rok  określa  wzory formularzy  dla  jednostek  i  zakładów  budżetowych oraz  obliguje  podległe  jednostki  organizacyjne  do  terminowego sporządzenia  materiałów  planistycznych.

Opracowane  materiały  planistyczne  będą  podstawą  do  sporządzenia  projektu  budżetu  miasta  na  2011  rok.

 

 

 

Załącznik

do Zarządzenia  Nr 25/W/2010

Burmistrza Lubniewic

z dnia  16.09.2010 r.

 

 

SZCZEGÓŁOWE ZASADY OPRACOWANIA

MATERIAŁÓW DO PROJEKTU BUDŻETU MIASTA

NA ROK 2011

 

 

I. Zasady ogólne

Szczegółowy harmonogram opracowania projektu budżetu miasta oraz sposób realizacji określa tabela załączona do niniejszego załącznika.

Kierownicy komunalnych jednostek organizacyjnych oraz  pracownicy poszczególnych komórek  Urzędu Miejskiego opracują i przedłożą Skarbnikowi Gminy projekty planów finansowo-rzeczowych zadań na rok 2011 według formularzy oznaczonych symbolami :

 

1/ BT-1- Plan jednostkowy dochodów i wydatków budżetowych wraz z uzasadnieniem, kalkulacją wynagrodzeń, dochodów i wydatków / wszystkie jednostki budżetowe  /

 

2/ BT-2- Plan finansowy zakładu budżetowego wraz z kalkulacją wynagrodzeń i uzasadnieniem wielkości przychodów i wydatków wg rodzaju działalności.

Ponadto należy przedłożyć załącznik przewidywanych zmian cen na usługi świadczone przez zakłady.

 

3/ BT-3 – Plan finansowy instytucji kultury wraz z uzasadnieniem  przychodów i kosztów.

 

4/ Załącznik    Plan nakładów na zadania modernizacyjno – inwestycyjne

 - zbiorczo pracownik ds. budownictwa na podstawie zgłoszonych wniosków przez radnych, komisje rady, jednostki  organizacyjne.

 

5/ Załącznik – Wieloletni program  finansowy – Stanowisko Przygotowania

i Realizacji Inwestycji ,

 

6/ Załącznik – Przedsięwzięcia  wg rodzajów,

 

7/ Załącznik – Plan na programy i projekty realizowane ze środków funduszy strukturalnych

           

8/ Formularz  – Zgłoszenie zadań rzeczowych do projektu budżetu  na 2011 rok przez

Radnych  Rady Miejskiej,

 

 

2. Łącznie z w/w formularzami przedstawić należy uzasadnienie planowanych dochodów i wydatków oraz przychodów i rozchodów.

 

Uzasadnienie planowanych dochodów i wydatków sporządza się dla każdego rozdziału

z wyodrębnieniem źródła dochodów i rodzajem wydatków.

Odrębnie należy uzasadnić wydatki bieżące i inwestycyjne omawiając szczegółowo 

przewidywane wykonanie i założenia planu z uwzględnieniem :

 

    a/  dochodów i wydatków jednorazowych lub nie występujących w budżecie w 2010 roku,

    b/  czynników, które spowodowały wzrost powyżej zakładanej inflacji / w stosunku do

         planu na 01.01.2010 r./,

    c/  wyodrębnienia kwot planowanych wydatków w poszczególnych wydatkach dla

         nowych zadań przewidzianych do realizacji w 2011 r.

 

 

II. Planowanie dochodów i wydatków

 

1. Dochody z podatków i opłat lokalnych planuje referat   księgowości..

 

2. Dochody z mienia komunalnego planuje  komórka  ds. obrotu ziemią oraz sprzedaży mienia .

 

3. Pracownicy Urzędu Miejskiego planują dochody wynikające z

     wydawanych przez urząd zezwoleń, decyzji i innych dowodów np. umów cywilno-

      prawnych określających opłaty na rzecz budżetu gminy

 

4. Kierownicy jednostek budżetowych planują dochody prognozowane do osiągnięcia ze

    wszystkich źródeł w danej jednostce budżetowej – odrębnie dla każdego rozdziału

 

5. Kierownicy jednostek budżetowych planują wydatki dla  każdego rozdziału w układzie do paragrafów wraz z uzasadnieniem kalkulacją  wynagrodzeń.

 

6. Kierownicy zakładów budżetowych planują przychody i wydatki dla każdego rozdziału w

    układzie paragrafów, wyodrębniając wykaz zadań planowanych do sfinansowania z

   dotacji budżetu miasta

 

7. Dotacje dla zakładów budżetowych wykazuje się w planach finansowych, dołączając

    szczegółową kalkulację wraz z uzasadnieniem i podaniem podstawy prawnej udzielania

    dotacji

 

8. Kierownicy jednostek budżetowych, przy których utworzony będzie  rachunek dochodów

    własnych opracują plany finansowe dla każdego rozdziału w układzie paragrafów

    klasyfikacji budżetowej.

 

9. Kierownicy instytucji kultury sporządzają plany finansowe na druku BT-3 „ Plan

    finansowy instytucji kultury” , dołączając wykaz zadań i kwoty na wynagrodzenie

    osobowe, planowane do sfinansowania z dotacji budżetu miasta .

 

10. Wydatki  związane z  zatrudnieniem i kalkulacją wynagrodzeń  dla Urzędu Miejskiego –

      planuje pracownik  kadr  a dla strażaków OSP  inspektor ds. ppoż .

 

 

III.  Opracowanie projektu budżetu miasta na 2011 rok

 

 

 1. Skarbnik Gminy dokonuje weryfikacji dostarczonej dokumentacji planistycznej i

  przekazuje Burmistrzowi  do 15 października 2010 r. zbiorcze zestawienie 

  dochodów i wydatków .

 

2. Burmistrz Lubniewic weryfikuje zestawienia  i ewentualnie wprowadza w nich zmiany.

 Wszelkie  zmiany wprowadzone w trakcie prac nad projektem budżetu  powodują 

 konieczność niezwłocznej aktualizacji planów przez pracowników , jednostki i zakłady          budżetowe.

 

3. Najpóźniej do dnia 15 listopada 2010 r. Burmistrz  przedkłada Radzie Miejskiej i  Regionalnej Izbie Obrachunkowej projekt budżetu miasta na rok 2011 rok.

 

4. W terminie 14 dni od otrzymania projektu budżetu komisje Rady miejskiej opiniują w   formie pisemnej projekt budżetu i składają propozycje jego zmian.

 

5. Po wniesieniu ewentualnej autopoprawki Burmistrz  Lubniewic przekazuje Radzie     Miejskiej  projekt budżetu do uchwalenia.

 

 

 

 

 

 
Data wytworzenia: 2010-09-27
Data udostępnienia: 2010-09-27
Ilość wyświetleń: 589
Rejestr zmian: zobacz
Sporządzone przez: Administrator
Zatwierdzone przez: Waldemar Gatzka
Opublikowane przez: Waldemar Gatzka
  Poprawny HTML 4.01 Transitional Poprawny arkusz CSS Poprawne kodowanie UTF-8
projekt i hosting: INTERmedi@