|
|||||||||||||
2010-09-27
Zarządzenie Nr 25/W/2010 Burmistrza Lubniewic z dnia 16 września 2010 r. w sprawie szczegółowych zasad i terminów do projektu budżetu na 2011 rok
ZARZĄDZENIE NR 25/W/2010 BURMISTRZA Lubniewic z dnia 16 września 2010 roku
w sprawie szczegółowych zasad i terminów opracowania materiałów do projektu budżetu na 2011 rok.
Działając na podstawie art. 30, ust. 2 ustawy z dnia 8 marca 1990 roku o samorządzie gminnym (Dz. U. Nr 142 z 2001 roku, poz. 1591 z późniejszymi zmianami) oraz § 1 Uchwały Nr XXXI/263/2010 w sprawie trybu prac nad projektem uchwały budżetowej Gminy Lubniewice Burmistrz Lubniewic
zarządza, co następuje:
§ 1
Kierownicy jednostek i zakładów budżetowych Gminy Lubniewice oraz kierownicy samorządowych instytucji kultury i samodzielnych stanowisk pracy Urzędu Miejskiego opracują plany rzeczowe zadań oraz materiały do projektu budżetu miasta na 2011 rok w szczegółowości i terminach określonych w niniejszym zarządzeniu .
§ 2
Projekty planów finansowych winny być opracowane w układzie obowiązującej klasyfikacji budżetowej.
§ 3
Materiały do projektu budżetu miasta na 2011 rok kierownicy jednostek oraz pracownicy Urzędu Miejskiego opracowują na podstawie:
1.Zakładanego wzrostu przeciętnego wynagrodzenia w wysokości 2 %. 2. Prognozowanej inflacji na poziomie 2,3 %. 3. Przewidywanego stanu zatrudnienia na koniec roku 2010 oraz uzasadnionych zmian na 2011 rok. 4. Stawek podatkowych, opłat i cen obowiązujących w 2010 roku z uwzględnieniem prognozowanych uzasadnionych ich zmian od 1 stycznia 2011 roku.
§ 4
1. Komisje Rady Miejskiej oraz Radni składają wnioski do projektu budżetu miasta na 2011 rok w terminie do 30 września 2010 roku , celem ich dalszego opracowania . 2. Projekty planów finansowych kierownicy jednostek, zakładów budżetowych i innych jednostek organizacyjnych przedkładają Skarbnikowi w nieprzekraczalnym terminie do dnia 15 października 2010 roku. 3. Zbiorcze zestawienie wniosków oraz projekty planów finansowych pracownicy Urzędu Miejskiego przedkładają Skarbnikowi w nieprzekraczalnym terminie do dnia 30 września 2010 roku. 4. Samorządowe Instytucje Kultury (Gminny Dom Kultury, Biblioteka Publiczna Miasta i Gminy) składają plany finansowe na 2011 rok w terminie do 15 października 2010 roku .
§ 5
Szczegółowe zasady opracowania materiałów do projektu budżetu miasta na 2011 rok i wykaz obowiązujących formularzy określa załącznik do niniejszego zarządzenia.
§ 6
Skarbnik Gminy w oparciu o przedłożone projekty planów finansowych i propozycje zadań, a także prognozowane kwoty dochodów własnych, dotacji celowych na realizację zadań własnych i zadań zleconych z zakresu administracji rządowej i subwencji ogólnej z budżetu państwa sporządzi projekt budżetu i przedłoży Burmistrzowi Lubniewic w terminie do 30 października 2010 roku.
§ 7
Burmistrz Lubniewic sporządza projekt budżetu zgodnie z § 5 Uchwały Nr XXXI/263/2010 Rady Miejskiej w Lubniewicach z dnia 15 września 2010 roku w sprawie trybu prac nad projektem uchwały budżetowej Gminy Lubniewice przedkłada Radzie Miejskiej w Lubniewicach oraz przesyła Regionalnej Izbie Obrachunkowej w Zielonej Górze do dnia 15 listopada 2010 roku.
§ 8
Wykonanie zarządzenia powierza się Skarbnikowi , samodzielnym stanowiskom pracy Urzędu Miejskiego, kierownikom gminnych jednostek organizacyjnych.
§ 10
Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podjęcia i podlega ogłoszeniu w Biuletynie Informacji Publicznej oraz na tablicy ogłoszeń Urzędu Miejskiego .
UZASADNIENIE DO ZARZĄDZENIA NR 25 /W/2010 BURMISTRZA LUBNIEWIC z dnia 16września 2010 roku
w sprawie szczegółowych zasad i terminów opracowania materiałów do projektu budżetu na 2011 rok.
Stosownie do § 1 Uchwały Nr XXXI/263/2010 Rady Miejskiej w Lubniewicach z dnia 15 września 2010 roku Burmistrz Miasta w terminie do 16 września każdego roku wydaje zarządzenie w sprawie opracowania materiałów planistycznych. Zarządzenie Burmistrza w sprawie opracowania projektu budżetu na 2011 rok określa wzory formularzy dla jednostek i zakładów budżetowych oraz obliguje podległe jednostki organizacyjne do terminowego sporządzenia materiałów planistycznych. Opracowane materiały planistyczne będą podstawą do sporządzenia projektu budżetu miasta na 2011 rok.
Załącznik do Zarządzenia Nr 25/W/2010 Burmistrza Lubniewic z dnia 16.09.2010 r.
SZCZEGÓŁOWE ZASADY OPRACOWANIA MATERIAŁÓW DO PROJEKTU BUDŻETU MIASTA NA ROK 2011
I. Zasady ogólne Szczegółowy harmonogram opracowania projektu budżetu miasta oraz sposób realizacji określa tabela załączona do niniejszego załącznika. Kierownicy komunalnych jednostek organizacyjnych oraz pracownicy poszczególnych komórek Urzędu Miejskiego opracują i przedłożą Skarbnikowi Gminy projekty planów finansowo-rzeczowych zadań na rok 2011 według formularzy oznaczonych symbolami :
1/ BT-1- Plan jednostkowy dochodów i wydatków budżetowych wraz z uzasadnieniem, kalkulacją wynagrodzeń, dochodów i wydatków / wszystkie jednostki budżetowe /
2/ BT-2- Plan finansowy zakładu budżetowego wraz z kalkulacją wynagrodzeń i uzasadnieniem wielkości przychodów i wydatków wg rodzaju działalności. Ponadto należy przedłożyć załącznik przewidywanych zmian cen na usługi świadczone przez zakłady.
3/ BT-3 – Plan finansowy instytucji kultury wraz z uzasadnieniem przychodów i kosztów.
4/ Załącznik – Plan nakładów na zadania modernizacyjno – inwestycyjne - zbiorczo pracownik ds. budownictwa na podstawie zgłoszonych wniosków przez radnych, komisje rady, jednostki organizacyjne.
5/ Załącznik – Wieloletni program finansowy – Stanowisko Przygotowania i Realizacji Inwestycji ,
6/ Załącznik – Przedsięwzięcia wg rodzajów,
7/ Załącznik – Plan na programy i projekty realizowane ze środków funduszy strukturalnych
8/ Formularz – Zgłoszenie zadań rzeczowych do projektu budżetu na 2011 rok przez Radnych Rady Miejskiej,
2. Łącznie z w/w formularzami przedstawić należy uzasadnienie planowanych dochodów i wydatków oraz przychodów i rozchodów.
Uzasadnienie planowanych dochodów i wydatków sporządza się dla każdego rozdziału z wyodrębnieniem źródła dochodów i rodzajem wydatków. Odrębnie należy uzasadnić wydatki bieżące i inwestycyjne omawiając szczegółowo przewidywane wykonanie i założenia planu z uwzględnieniem :
a/ dochodów i wydatków jednorazowych lub nie występujących w budżecie w 2010 roku, b/ czynników, które spowodowały wzrost powyżej zakładanej inflacji / w stosunku do planu na 01.01.2010 r./, c/ wyodrębnienia kwot planowanych wydatków w poszczególnych wydatkach dla nowych zadań przewidzianych do realizacji w 2011 r.
II. Planowanie dochodów i wydatków
1. Dochody z podatków i opłat lokalnych planuje referat księgowości..
2. Dochody z mienia komunalnego planuje komórka ds. obrotu ziemią oraz sprzedaży mienia .
3. Pracownicy Urzędu Miejskiego planują dochody wynikające z wydawanych przez urząd zezwoleń, decyzji i innych dowodów np. umów cywilno- prawnych określających opłaty na rzecz budżetu gminy
4. Kierownicy jednostek budżetowych planują dochody prognozowane do osiągnięcia ze wszystkich źródeł w danej jednostce budżetowej – odrębnie dla każdego rozdziału
5. Kierownicy jednostek budżetowych planują wydatki dla każdego rozdziału w układzie do paragrafów wraz z uzasadnieniem kalkulacją wynagrodzeń.
6. Kierownicy zakładów budżetowych planują przychody i wydatki dla każdego rozdziału w układzie paragrafów, wyodrębniając wykaz zadań planowanych do sfinansowania z dotacji budżetu miasta
7. Dotacje dla zakładów budżetowych wykazuje się w planach finansowych, dołączając szczegółową kalkulację wraz z uzasadnieniem i podaniem podstawy prawnej udzielania dotacji
8. Kierownicy jednostek budżetowych, przy których utworzony będzie rachunek dochodów własnych opracują plany finansowe dla każdego rozdziału w układzie paragrafów klasyfikacji budżetowej.
9. Kierownicy instytucji kultury sporządzają plany finansowe na druku BT-3 „ Plan finansowy instytucji kultury” , dołączając wykaz zadań i kwoty na wynagrodzenie osobowe, planowane do sfinansowania z dotacji budżetu miasta .
10. Wydatki związane z zatrudnieniem i kalkulacją wynagrodzeń dla Urzędu Miejskiego – planuje pracownik kadr a dla strażaków OSP inspektor ds. ppoż .
III. Opracowanie projektu budżetu miasta na 2011 rok
1. Skarbnik Gminy dokonuje weryfikacji dostarczonej dokumentacji planistycznej i przekazuje Burmistrzowi do 15 października 2010 r. zbiorcze zestawienie dochodów i wydatków .
2. Burmistrz Lubniewic weryfikuje zestawienia i ewentualnie wprowadza w nich zmiany. Wszelkie zmiany wprowadzone w trakcie prac nad projektem budżetu powodują konieczność niezwłocznej aktualizacji planów przez pracowników , jednostki i zakłady budżetowe.
3. Najpóźniej do dnia 15 listopada 2010 r. Burmistrz przedkłada Radzie Miejskiej i Regionalnej Izbie Obrachunkowej projekt budżetu miasta na rok 2011 rok.
4. W terminie 14 dni od otrzymania projektu budżetu komisje Rady miejskiej opiniują w formie pisemnej projekt budżetu i składają propozycje jego zmian.
5. Po wniesieniu ewentualnej autopoprawki Burmistrz Lubniewic przekazuje Radzie Miejskiej projekt budżetu do uchwalenia.
Data wytworzenia: 2010-09-27
Data udostępnienia: 2010-09-27 Ilość wyświetleń: 589 Rejestr zmian: zobacz Sporządzone przez: Administrator Zatwierdzone przez: Waldemar Gatzka Opublikowane przez: Waldemar Gatzka |
|||||||||||||
projekt i hosting: INTERmedi@
|