16 stycznia 2012
Biuletyn Informacji Publicznej
obsługa
redakcja
do pobrania
prawo
szukaj
statystyki
rejestr zmian
administracja
herb Urząd Miejski w Lubniewicach
69-210 Lubniewice, ul. Jana Pawła II 51
tel. +48 0957557052, 957558180, fax +48 957558186, 957557599
e-mail: urzad@lubniewice.pl, http: www.lubniewice.pl
 
 

drukuj wyślij
 
2009-07-17
Odpowiedzi na pytania oferenta oraz zmiany treści zapisów w SIWZ na zadanie: MODERNIZACJA STACJI UZDATNIANIA WODY I BUDOWA POMPOWNI STREFOWEJ DLA MIEJSCOWOŚCI LUBNIEWICE

 

Lubniewice, 16 Lipca 2009 r.

 

 

 

Gmina Lubniewice

69-210 Lubniewice, ul. Jana Pawła II 51

 

Wszyscy Oferenci biorący udział

w postępowaniu

 

 

Dotyczy zadania pn.: Modernizacja stacji uzdatniania wody i budowa pompowni strefowej dla miejscowości Lubniewice

 

Na podstawie przepisów Art. 38 ust. 1 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 Prawo Zamówień Publicznych. (Dz. U. z 2007 r. Nr 223, poz. 1655 oraz z 2008 r. Nr 171, poz. 1058). Udzielam odpowiedzi na pytania Oferenta dotyczące wyjaśnień zapisów SIWZ:

 

Pytanie nr 3

  1. Dysponowanie osobami zdolnymi do wykonywania zamówienia publicznego reguluje art. 22 ust. 1 pkt ustawy PZP oraz Rozporządzenie Prezesa rady Ministrów z dnia 16 października 2008 w sprawie rodzajów dokumentów (..) (DZ.U. Nr 188 poz. 1155), natomiast kwestie związane z podwykonawcami art. 36 ust. 4 ustawy PZP.

Jak wynika z § 1 ust. 2 pkt 5 Rozporządzenie Prezesa rady Ministrów w sprawie dokumentów, jakich może żądać zamawiający od wykonawcy oraz form, w jakich te dokumenty mogą być składane – Wykaz osób i podmiotów, które będą uczestniczyć w wykonaniu zamówienia…., wykaz ten wraz z określonymi informacjami przekłada się w celu potwierdzenia spełnienia warunków udziału w postępowaniu.

 

Poniżej przedstawiamy stanowisko UZP publikowane na stronie http://www.uzp.gov.pl/zagadnienia-merytoryczne/prawo-polskie/opinie

prawne/aktualne/euro-2012/Odpowiedzi]”

 

„Żądanie powyższego dokumentu nie ma zatem na celu uzyskania informacji o podwykonawcach, którym wykonawca zamierza powierzyć do realizacji części zamówienia. Ocena wykonawców pod kątem dysponowania osobami zdolnymi do wykonania zamówienia publicznego następuje niezależnie od zamiaru powierzenia części zamówienia podwykonawcom.

            (…) Zamawiający nie powinien wymagać w oparciu o §1 ust. 2 pkt 5 rozporządzenia, by żądny wykaz zawierał dane podwykonawców, którym wykonawca powierzy część zamówienia do wykonania”

 

Zamawiający żądający pisemnego zobowiązania Podwykonawcy narusza przepisy ustaw, ponieważ żąda tym samym od wykonawcy ujawnienia ii wskazania nazwy, adresu, itp. Konkretnego Podwykonawcy – zatem jest to sprzeczne z przepisami PZP art. 36 ust. 4.

 

W zawiązku z powyższym wnosimy o wykreślenie z SIWZ zapisów dotyczących w przypadku powierzenia części robót Podwykonawcom dołączenia do oferty ich pisemnego zobowiązania.

 

 

Odpowiedź na pytanie nr 3

 

Zamawiający modyfikuje treść zapisów SIWZ w rozdziale XI ust 7.

Zapis:

„Wykaz podwykonawców oraz opis i zakres robót przewidzianych do realizacji przez podwykonawców wraz z zobowiązaniem podwykonawców do współpracy, na formularzu lub w oparciu o formularz stanowiący Załącznik nr 6 do SIWZ.”

Otrzymuje brzmienie:

Wykaz robót jakie wykonawca zamierza powierzyć podwykonawcom zawierający zakres robót przewidzianych do realizacji przez podwykonawców na formularzu stanowiącym Załącznik nr 6 do SIWZ.

 

 

Ponadto Zamawiający na podstawie przepisów Art. 38 ust. 4 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 Prawo Zamówień Publicznych. (Dz. U. z 2007 r. Nr 223, poz. 1655 oraz z 2008 r. Nr 171, poz. 1058). zmienia treść zapisów SIWZ:

 

I. Zamawiający dokonuje zmiany w kosztorysach nakładczych:

1. Po zaciągnięciu opinii Projektanta biorąc pod uwagę fakt zakończenia robót w okresie zimowym po okresie wegetacyjnym roślin Zamawiający wykreśla z kosztorysów Nakładczych następujących pozycji:

W kosztorysie nakładczym dla zadania A " Wykonanie otworu nr 4, przyłączenie studni do układu technologicznego wraz z budową stacji uzdatniania wody w Lubniewicach"

Zamawiający wykreśla pozycję 111 kosztorysu nakładczego oraz przedmiaru robót :

„Pielęgnacja trawników wykonanych darniowaniem pełnym na terenie płaskim”

Oraz pozycję 112 kosztorysu nakładczego oraz przedmiaru robót :

„Pielęgnacja trawników wykonanych darniowaniem pełnym na skarpach”

W kosztorysie nakładczym dla zadania B " Budowa strefowej przepompowni wody wraz ze zbiornikami retencyjnymi pośrednimi 50 m3 w m. Lubniewice"

Zamawiający wykreśla pozycję 89 kosztorysu nakładczego oraz przedmiaru robót

„Pielęgnacja trawników wykonanych darniowaniem pełnym na terenie płaskim”

 

2. Zamawiający dodaje pozycję w kosztorysach nakładczych i przedmiarach:

 W kosztorysie nakładczym dla zadania A " Wykonanie otworu nr 4, przyłączenie studni do układu technologicznego wraz z budową stacji uzdatniania wody w Lubniewicach"

Zamawiający dodaje pozycję: „Wykonanie drogi tymczasowej dojazdu do placu budowy obmiar drogi  = 2400 m2”

W kosztorysie nakładczym dla zadania B " Budowa strefowej przepompowni wody wraz ze zbiornikami retencyjnymi pośrednimi 50 m3 w m. Lubniewice"

Zamawiający dodaje pozycję „Wykonanie tymczasowej drogi dojazdowej do terenu budowy obmiar drogi  180 m2”

 W obydwóch kosztorysach pozycje należy umieścić w dziale roboty przygotowawcze.

 

II. Zamawiający dokonuje zmiany w  Specyfikacjach technicznych dla obu zadań w punkcie 2.8. TABLICE INFORMACYJNE dodaje się zapis „ Treść informacji jakie mają się znaleźć na wszystkich tablicach zostanie ustalona z Zamawiających przed zleceniem ich wykonania”

 

 

Burmistrz Lubniewic

 

Mirosław Jaśnikowski

 

 
Data wytworzenia: 2009-07-17
Data udostępnienia: 2009-07-17
Ilość wyświetleń: 68
Rejestr zmian: zobacz
Sporządzone przez: Waldemar Gatzka
Zatwierdzone przez: Waldemar Gatzka
Opublikowane przez: Waldemar Gatzka
  Poprawny HTML 4.01 Transitional Poprawny arkusz CSS Poprawne kodowanie UTF-8
projekt i hosting: INTERmedi@